လောကမှာ ကတ်သီးကတ်သပ် ဖြစ်နေတာတွေ အများကြီးပါ။ တကယ်တမ်း ကျွန်တော်က ကပ်တာ မဟုတ်ပါဘူး။ စဉ်းစားကြည့်လေ၊ ပီကေက သူ့ဖာသာ မကပ်ပါဘူး။ သူ့ကို တစ်ခုခုက လာကပ်လို့ နေမှာပေါ့။

ကပ္ပါေပ့ ၿမိဳ႕စားရယ္ (၄)

08 September 2009

ရွင္ကုမာရကႆပရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ရလွ်င္ရခ်င္း ျပံဳးေနတဲ့ မ်က္ႏွာထား၊ ေတြ႕ၾကေသးတာေပါ႔ ဆိုတဲ့ စိတ္အၾကံနဲ႔ သူရဲ႕ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းလွတဲ့ လက္ေတြ႕ သာဓက တစ္ခုကို တင္ေလွ်ာက္ပါေတာ့တယ္။

အိုအရွင္ ... တစ္ေန႔မွာ အကြ်ႏု္ပ္ရဲ႕ မင္းမႈထမ္းေတြက သူခုိးတစ္ေယာက္ ဖမ္းမိလို႔ ကြ်ႏု္ပ္ဆီ လာအပ္ၾကတယ္။ ဘယ္လို စီရင္ခ်က္ ခ်မလဲလို႔လည္း အမိန္႔ ေတာင္းခံလာတယ္။ အဲဒီလို ေတာင္းခံေနတုန္း ေခါင္းထဲ အေတြးတစ္ခု ဝင္လာတယ္။ ငါရဲ႕ ဝါဒ ခိုင္မာမႈအတြက္ ဒီလူကို အသံုးခ်ၿပီး အျမတ္ထုတ္ရင္ ေကာင္းမွာပါပဲလို႔ စိတ္ကူးရလိုက္တယ္။ ဒါနဲ႔ မင္းခ်င္းေတြကို ဒီလို အမိန္႔ ခ်မွတ္ေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီ သူခိုးကို အရွင္လတ္လတ္ ေျမအိုးႀကီး တစ္လံုးမွာ ထည့္ၿပီး အိုးဝကို အလံုပိတ္ခုိင္းထားတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေျမသရြတ္ေတြနဲ႔ အိုးတစ္လံုးလံုးကို အထပ္ထပ္ လိမ္းက်ံ မံခုိင္းလိုက္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ အဲဒီအိုးကို မီးျပင္းထုိးၿပီး အဖုတ္ခုိင္းတယ္။

မင္းခ်င္းေတြလည္း အကြ်ႏု္ပ္ရဲ႕ အမိန္႔အတိုင္း အဲဒီအိုးကို မီးဖုတ္ၾကတယ္။ အိုးတြင္းက သူခိုး ေသေလာက္ၿပီ ထင္ရတဲ့အခါ ကြ်ႏု္ပ္နဲ႔အတူ အားလံုး အဲဒီ အုိးကို ဝိုင္းရံထားၿပီး ရႊံ႕သရြတ္ေတြကို ခြာခုိင္းတယ္။ အိုးအဖံုးကို ဖြင့္လိုက္တဲ့အခါ သူခိုးရဲ႕ အသက္ ဘယ္နားက ထြက္ေလမလဲဆိုတာကို မ်က္လံုးေပါင္း ရာေထာင္နဲ႔ ဝိုင္းၾကည့္ေနၾကတယ္။ အဲဒီလို မ်က္လံုးေပါင္း တစ္ေထာင္နဲ႔ ဂရုတစိုက္ ေစာင့္ၾကည့္ေပမယ့္ သူရဲ႕ အသက္ကို ျမင္တဲ့သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိလိုက္ဘူး။ အကြ်ႏု္ပ္လည္း မျမင္လုိက္သလို၊ တျခား ဘယ္သူမွလည္း မျမင္လိုက္ပါဘူး။ ဒီ အသက္ေကာင္ေလးဟာ ဘယ္ကုိမွ ထြက္မသြားတာကို ေထာက္ဆျခင္းအားျဖင့္ တမလြန္ေလာက ေနာက္ဘဝဆိုတာ မရွိဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္လို႔ ရေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အကြ်ႏု္ပ္ရဲ႕ အယူဝါဒသာ မွန္ကန္သင့္ျမတ္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ ထင္ရွားေနပါၿပီ ဘုရား။ ဒီလို လက္ေတြ႕က်တဲ့ စမ္းသပ္ခ်က္ေတြရဲ႕ ခိုင္မာလွတဲ့ အေျဖေၾကာင့္ အကြ်ႏု္ပ္ရဲ႕ အယူဝါဒကို နည္းနည္းေလးမွ အတိမ္းပါး မခံႏိုင္ပါဘူး။


အရွင္ ကုမာရကႆပ အေနနဲ႔လည္း ၿမိဳ႕စားႀကီးရဲ႕ အဲဒီဥပမာသာဓကကို ျပန္လွန္ ေခ်ပႏိုင္ဖို႔ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ ေျဖေဆးတစ္မ်ဳိး ရွာရျပန္တယ္။ ေဆး ဆိုတာလည္း ဝန္နဲ႔အား ေလးနဲ႔ျမား ဆိုသလို သင့္တင့္ ညီမွ်တဲ့ ေဆးျဖစ္ေပမွ ဆီေလ်ာ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ ၿမိဳ႕စားႀကီးရဲ႕ သာဓကနဲ႔ လုိက္ဖက္ညီမယ့္ ဥပမာတစ္မ်ဳိးကို ေျဖေဆးအျဖစ္နဲ႔ ၿမိဳ႕စားႀကီးရဲ႕ မာန္စြယ္ကို ခ်ဳိးေတာ္မူရေတာ့တယ္။

အို .. ဒကာေတာ္၊ သင္ ေန႔အခါမ်ား အိပ္ဖူးပါသလား၊ အိပ္တဲ့အခါမွာ အိပ္မက္ေတြေကာ မက္ဖူးပါသလား။
အရွင္ အိပ္ဖူးရံုတင္မက အိပ္မက္မ်ားပင္ ခဏခဏ မက္ဖူးပါတယ္။
အို .. ဒကာေတာ္၊ သင္ အိပ္လို႔ အိပ္မက္ မက္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ သင့္ေဘးပတ္လည္မွာ ေမာင္းမမိႆံအေျခြအရံ အေစာင့္အေရွာက္ေတြ ရွိပါသလား။
ရွိတာေပါ႔ အရွင္
အို .. ဒကာေတာ္၊ အဲဒီ ေမာင္းမေတြဟာ သင္ရဲ႕ ထြက္သက္ကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဝင္သက္ကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျမင္မိၾကပါသလား။
မျမင္ၾကပါ အရွင္
ေကာင္းၿပီ ဒကာ။ အသက္ထင္ရွား ရွိေနတဲ့ သင္ရဲ႕ ထြက္သက္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဝင္သက္ကုိလည္းေကာင္း မျမင္ၾကရပါလ်က္နဲ႔ ေသသူရဲ႕ ဝင္သက္၊ ထြက္သက္ကို ဘယ္လိုလုပ္ ျမင္ရပါ႔မလဲ။ ဒီဥပမာကို ေထာက္ခ်င့္ၿပီး တမလြန္ေလာကဆိုတာ တကယ္ ရွိတာမို႔ သင္ရဲ႕ အယူဆေဟာင္းကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ ဒကာ။

အခ်က္ပိုင္လွတဲ့ အရွင္သူျမတ္ရဲ႕ ေခ်ပခ်က္ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕စားရဲ႕ ဘက္ေတာ္သားေတြေတာင္ ဟုတ္ပါရဲ႕ ဆိုတဲ့ အသံေတြနဲ႔ ယိမ္းယိုင္စ ျပဳလာၾကတယ္။ ပါယာသိၿမိဳ႕စားႀကီးမွာ ယိုင္ဖို႔ေဝးလို႔ နဲ႔ရံုမွ် နဲ႔လာတဲ့ အမူအရာကို မေတြ႕ရဘဲ ေနာက္ထပ္ သာဓက တစ္ခုနဲ႔ ထုိးစစ္ဆင္လာျပန္ေတာ့တယ္။

အရွင္ရဲ႕ တည္ၾကည္လွတဲ့ သိကၡာနဲ႔ သမာဓိကုိ ေလးစားပါတယ္၊ ရိုေသပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆုတ္ၿပီး အကြ်ႏု္ပ္ရဲ႕ က်က်နန အဏုစိပ္ ေလ့လာခဲ့တဲ့ အယူဝါဒကိုေတာ့ မေခ်ဖ်က္ႏိုင္ပါ။ ယုတၱိမတန္၊ သာမန္ကာ လွ်ံကာ အေပါစား ဝါဒမ်ဳိး ဆိုရင္ေတာ့ ဒီေလာက္ က်ားကုတ္က်ားခဲ သေဘာမ်ဳိး ကြ်ႏု္ပ္ ဆုတ္ကိုင္ထားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ လက္ေတြ႕က်တဲ့ စမ္းသပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ မွတ္ေက်ာက္တင္ထားတာမို႔ အရွင့္အေနနဲ႔ ဝန္မေလးရင္ ေနာက္သာဓကတစ္ခု တင္ျပပါရေစ။

တစ္ေန႔မွာ မင္းခ်င္းေတြက သူခိုးတစ္ေယာက္ကို ဖမ္းမိၿပီး အကြ်ႏု္ပ္ကို လာအပ္ပါတယ္။ အကြ်ႏ္ုပ္ရဲ႕ ဝါဒ ခုိင္မာေၾကာင္း သက္ေသျပဳဖုိ႔ အေထာက္အကူျဖစ္ေအာင္ အကြ်ႏု္ပ္ ဒီလို စီရင္လုိက္တယ္။ အရွင္လတ္လတ္ ခ်ိန္ခြင္ထဲထည့္ခ်ိန္ၿပီး အေလးခ်ိန္ကို မွတ္ထားခုိင္းပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ထြက္သက္ မရွိရေအာင္ လည္မ်ဳိကို လြန္ႀကိဳးေတြနဲ႔ အတင္း ဖ်စ္ညွပ္ၿပီး အစ္သတ္ပစ္လုိက္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေသသြားေတာ့ သူ႔အေလာင္းကို ခ်ိန္ခြင္ထဲ ထည့္ၿပီး ထပ္ခ်ိန္ခုိင္းတယ္။ အသက္ရွင္ေနတုန္းကထက္ အေလးခ်ိန္ ပိုမ်ားေနတာကိုသာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီလို ေလးေနတာကို ၾကည့္ရံုနဲ႔ သူရဲ႕ အသက္ဟာ ျပင္ပေလာကတစ္ခုဆီ ထြက္မသြားဘဲ သူ႔ ကိုယ္ထဲမွာပဲ ရွိေနတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။

အို ... အရွင္၊ ဒီ သာဓကကို ၾကည့္ရင္ပဲ တမလြန္ေလာကဆို မရွိေၾကာင္း၊ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ ဘာသတၱဝါမွ မျဖစ္ေတာ့ေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းႀကီး ထင္ရွားေနပါၿပီ။ ဒီေလာက္ လက္ေတြ႕က်က် စမ္းသပ္ၿပီးခါမွ ကြ်ႏု္ပ္ဝါဒကို ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ စြန္႔လႊတ္ႏိုင္ပါေတာ့မလဲ။

ဒကာေတာ္၊ သင္ရဲ႕ သာဓကကို ခ်င့္ခ်ိန္ စဥ္းစားႏုိင္ဖို႔ ဥပမာတစ္ခု ထုတ္ျပပါရေစ။ သံတံုးႀကီးတစ္တံုးကို မီးဖုတ္လိုက္သည္ ဆုိၾကပါစို႔။ အပူရွိန္ ျပင္းထန္တာေၾကာင့္ အဲဒီ သံတံုးႀကီးဟာ မၾကာခင္မွာပဲ ရဲတက္လာတယ္။ ဒီေတာ့ အဲဒီ သံတံုးႀကီးကို မီးပူထဲက ဆယ္ယူၿပီး ခ်ိန္ခြင္မွာ ထည့္ခ်ိန္လိုက္တယ္။ ခ်ိန္ၿပီးတာနဲ႔ သံပူခဲႀကီးကုိ အေအးခံထားတယ္။ ေအးသြားတဲ့အခါ အဲဒီ သံတံုးကို ထပ္ၿပီး ခ်ိန္ခိုင္းၾကည့္တယ္။ သံတံုးႀကီးကေတာ့ တစ္ခုတည္းပါပဲ။ အဲဒီလို ခ်ိန္ခြင့္မွာ ခ်ိန္ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါ အဲဒီ သံတုံးႀကီးက ပူတဲ့အခါနဲ႔ ေအးတဲ့အခါ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ပိုၿပီး ေပါ႔ပါသလဲ၊ ပိုၿပီး ေပ်ာ့ေပ်ာင္းပါသလဲ၊ ပိုၿပီး လုိရာ ျပဳျပင္ရလြယ္ပါသလဲ။ ပူတဲ့အခါ ပိုေလးသလား၊ ေအးတဲ့အခါ ပိုေလးသလားဆိုတာ ၿမိဳ႕စားႀကီး သင့္သလို အေျဖေပးပါ။

ပူတဲ့အခါ ပိုေပါ႔ပါတယ္ အရွင္။
ေကာင္းၿပီ။ ဘာေၾကာင့္မ်ားပါလိမ့္။

အရွင္၊ အျပင္ ေတေဇာ(အပူ)ဓါတ္နဲ႔ အတြင္း ဝါေယာ(ေလ)ဓါတ္တို႔ ေတြ႕ဆံုၾကတဲ့အခါ အခိုးအေငြ႕ေတြ ထြက္လာပါတယ္။ အဲဒီ ဓါတ္ႏွစ္ခု တြန္းကန္တဲ့ အရွိန္ေၾကာင့္ ရဲရဲေတာက္ ပူေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သံတံုးက အရင္ကထက္ ပိုလည္း ေပါ႔၊ ပိုလည္း ေပ်ာ့ၿပီး၊ ပိုလည္း လိုသလို ျပဳျပင္ရ လြယ္ကူေနပါတယ္။ ေအးသြားတဲ့အခါမွာေတာ့ ေတေဇာဓါတ္နဲ႔ ဝါေယာဓါတ္ေတြ မရွိေတာ့တာေၾကာင့္ ပိုလည္း မာၿပီး ျပဳရျပင္ရ ပိုလည္း ခက္သြားပါတယ္။

မွန္လိုက္တာ ဒကာ။ ဒီ ကိုယ္ကာယႀကီးဟာ သံတံုးႀကီးနဲ႔ အေတာ္ကို ဆင္တူပါတယ္။ အသက္ဇီဝိွန္နဲ႔ ထိေတြ႕ေနတဲ့ အခိုက္မွာ ပိုၿပီး ေပါ႔လည္း ေပါ႔တယ္။ ပိုၿပီး ေပ်ာ့လည္း ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေနတယ္။ ပိုၿပီး အျပဳအျပင္လည္း ခံတယ္။ အဲဒီလုိ မဟုတ္ဘဲ အသက္ဇီဝိွန္နဲ႔ ကင္းကြာေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ (ေသသြားတဲ့အခါ) ပိုၿပီး ေလးလည္းေလး၊ မာလည္းမာ၊ ျပဳျပင္ဖို႔လည္း မလြယ္ကူေတာ့ပါဘူး။

ကဲ ဒကာေတာ္၊ ဒီသံတံုးႀကီး ဥပမာကို ေထာက္ခ်င့္စဥ္းစားၿပီး သင္ရဲ႕ အယူဝါဒေဟာင္းကို စြန္႔ပယ္လုိက္ပါေတာ့လား ၿမိဳ႕စား။

အရွင္ရဲ႕ စကားမွာ အသံၾသဇာဟာ ပ်ားသကာလို ခ်ဳိျမေနေပမယ့္လည္း အႏွစ္သာရ အေနနဲ႔ေတာ့ ကြ်ႏု္ပ္အဖို႔ရာ ခါးသက္လြန္းေနပါတယ္။ ကြ်ႏု္ပ္ လက္မခံႏိုင္ေလာက္တဲ့ အေထာက္အထား သာဓကတစ္ခု တင္ျပပါရေစဦး။

(ဆက္ရန္)