လောကမှာ ကတ်သီးကတ်သပ် ဖြစ်နေတာတွေ အများကြီးပါ။ တကယ်တမ်း ကျွန်တော်က ကပ်တာ မဟုတ်ပါဘူး။ စဉ်းစားကြည့်လေ၊ ပီကေက သူ့ဖာသာ မကပ်ပါဘူး။ သူ့ကို တစ်ခုခုက လာကပ်လို့ နေမှာပေါ့။

ကပ္ပါေပ့ ၿမိဳ႕စားရယ္

26 April 2009

က်ေနာ္တို႔ေတြ အားလံုးဟာ အယူသီးတဲ့လူ၊ တစ္ယူသန္တဲ့ လူေတြခ်ည္းပါပဲ။ တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္းေပါ႔။ အနည္းနဲ႔အမ်ား ဆိုသလိုပါ။ ကိုယ္ခံယူထားတာ မွန္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားတာေၾကာင့္ တစ္ယူသန္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း အတင္းကို မ်က္စိမွိတ္ၿပီး မွန္ပစ္လိုက္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ကိုယ့္အယူအဆနဲ႔ ကိုယ့္ဖာသာ သက္ေသတည္ၿပီး မွန္ပစ္လိုက္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ရဲ႕ အယူအဆကို အခိုင္အမာ ယံုၾကည္ထားတဲ့ လူတုိင္းကုိေတာ့ တယူသန္တယ္လို႔ မေခၚပါဘူး။ မတူညီတဲ့ အယူဝါဒႏွစ္ခု အားၿပိဳင္လာတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ရဲ႕ ခံယူခ်က္ကုိ မယိုင္လဲေအာင္၊ မဖံုးလႊမ္းႏိုင္ေအာင္ အတင္းကို မ်က္စိစံုမွိတ္ၿပီး အကာအကြယ္ယူတဲ့အျပင္ တစ္ဖက္လူရဲ႕ အယူဝါဒကို မွန္ေလမလားလို႔ မဆန္းစစ္တတ္တဲ့ သူကုိ တစ္ယူသန္တဲ့သူလို႔ ေခၚပါတယ္။ ပညာမတတ္တဲ့သူနဲ႔ ပညာတတ္တဲ့သူနဲ႔ ဘယ္သူက ပို တစ္ယူသန္သလဲလို႔ ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ ပညာတတ္တဲ့သူက ပိုၿပီး တစ္ယူသန္ပါတယ္။ ဒီထက္ ပို တိတိက်က် ေျပာရရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပညာတတ္လုိ႔ ခံယူထားတဲ့ သူေတြက ပိုၿပီး တစ္ယူသန္တယ္။ ဒီထက္ကို ပိုၿပီး တိတိက်က် ေျပာရရင္ စကားေျပာေကာင္းတဲ့ ပညာတတ္ေတြက ပုိၿပီး တစ္ယူသန္ပါတယ္။ ဒီထက္ ပုိ တစ္ယူသန္တာက စကားကို ကပ္ဖဲ့ ေျပာတတ္တဲ့သူေပါ႔။ က်ေနာ္ အခု ေျပာျပခ်င္တာက အထက္က အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ညီၫြတ္တဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္က ၿမိဳ႕စားတစ္ေယာက္ အေၾကာင္းပါ။

အိႏၵိယႏိုင္ငံ ေကာသလတိုင္း ေသတဗ်ၿမိဳ႕ကို အပုိင္စားတဲ့ ပါယာသိ ဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕စားတစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ တုိင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေကာသလမင္းႀကီးက ဘာသာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ ေပးထားေတာ့ ႀကိဳက္တဲ့ဘာသာကို ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ ပိုင္ခြင့္ရွိသလို စြမ္းတဲ့သူက စြမ္းသလို၊ တတ္တဲ့သူက တတ္သလို ဘာသာအသစ္ေတြ၊ အယူဝါဒ အသစ္ေတြ၊ ဂိုဏ္းဂဏ အသစ္ေတြ ဖြဲ႕စည္းလည္း မင္းႀကီး သတိရွိရွိ ေလ့လာတာက လြဲလို႔ ဘာမွ မေျပာဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ပါယာသိ ဟာ သူကုိယ္တုိင္လည္း လက္ခံႏိုင္ေအာင္၊ သူ႔ ေနာက္လိုက္ေတြလည္း လက္ခံလာႏိုင္ေအာင္ သူရဲ႕ ကိုယ္ပုိင္ ခံယူခ်က္၊ ယံုၾကည္ခ်က္ကို သက္ေသမ်ားစြာ စိုက္ထူခဲ့တယ္။ သူရဲ႕ ခံယူခ်က္ဟာ ခုိင္မာလြန္းအားႀကီးတာက တစ္ေၾကာင္း၊ သူ႔လို စကားတတ္သူ ရွားပါးတာက တစ္ေၾကာင္း၊ လက္ေတြ႕က်က် ေလ့လာထားတာက တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ အဲဒီ ေဒသ တစ္ဝုိက္မွာ ဝါဒသစ္ တီထြင္ ဖန္တီးရွင္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကို နာမည္ႀကီးလာတယ္။ ၿမိဳ႕စားႀကီး ဆုိတာထက္ ဂိုဏ္းေခါင္းေဆာင္အေနနဲ႔ကို ထင္ရွားတယ္။ သူ႔အယူအဆကို လက္ခံလို႔ မရေပမယ့္ သူ႔ေလာက္ စကားမတတ္တဲ့သူက် ခပ္ဆိတ္ဆိတ္ပဲ ေနေနၾကရတယ္။ ဒီေတာ့ သူ႔နယ္တစ္ဝိုက္မွာ သူ႕ကို တြန္းလွန္ႏိုင္သူ မရွိ ျဖစ္လာေတာ့ ပိုၿပီး ပိုၿပီး ေထာင္လႊားလာတာေပါ႔။

ပါယာသိၿမိဳ႕စားႀကီးရဲ႕ ထူးျခားခ်က္က သူရဲ႕ အယူဝါဒကို ေပါ႔ေပါ႔တန္တန္ လက္ခံခဲ့တာ မဟုတ္ဘဲ သူကိုယ္တုိင္ ဆန္းစစ္မႈေတြ၊ စမ္းသပ္ခ်က္ေတြ မ်ဳိးစံု လုပ္ၿပီးမွ ေနာက္ဆံုး ေကာက္ခ်က္ကို ဆြဲခဲ့တာပါ။ လုပ္ခဲ့သမွ်ကလည္း သူ ဉာဏ္မီသေလာက္ေပါ႔။ သူရဲ႕ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြေၾကာင့္ သူ႔ကုိယ္သူေတာ့ သိပ္အထင္ႀကီးတာေပါ႔။ အဲဒီေခတ္ အဲဒီအခါက သိပ္ကို ျငင္းလို႔ ခုန္လို႔ ေကာင္းတဲ့ ဘာသာေရး ျပႆနာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြက
  1. တမလြန္ေလာက ရွိ၊ မရွိ။ သတၱဝါေတြ ေသၿပီးေနာက္ ျပန္ ျဖစ္၊ မျဖစ္။
  2. ကုသိုလ္လုပ္၍ ေကာင္းက်ဳိး ရ၊ မရ။
  3. အကုသိုလ္လုပ္၍ အျပစ္ဒါဏ္ သင့္၊ မသင့္။
  4. ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကို လုပ္လုပ္၊ မလုပ္လုပ္ ဘာမွမျဖစ္။
အဲဒီေခတ္မွာ ဝါဒရွင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးက အယူအဆ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျဖန္႔ခ်ီေနေတာ့ ဘယ္သူ႔ကို ယုံလို ယံုရမွန္း မသိေအာင္ကို ျဖစ္ၾကရတယ္။ အမ်ားစုလို ပါးစပ္ေျပာနဲ႔တင္ ဒါက ဒီလိုရွိတယ္လို႔ ေျပာေနမယ့္အစား ၿမိဳ႕စားႀကီးကေတာ့ သူ ကုိယ္တုိင္ သုေသတနေတြ လုပ္ၿပီး လက္ေတြ႕က်က် ေလ့လာႏိုင္ခဲ့တာေၾကာင့္ နာမည္ႀကီးရတာပါ။ အထက္ေမးခြန္းေတြက အေတာ္ကို ေရပန္းစားတဲ့ ေမးခြန္းေတြပါ။ ေသၿပီးေနာက္ ဘာျဖစ္သလဲ။ ဒါ လူတိုင္း သိခ်င္ၾကမယ္။ တခ်ဳိ႕က လူပဲ ျပန္ျဖစ္တယ္ ေျပာတယ္။ တခ်ဳိ႕က ဘာမွကို မျဖစ္ဘူးလို႔ ေဟာတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ျပန္ေတာ့ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ နတ္ျပည္ေရာက္မယ္၊ မေကာင္းတာ လုပ္ရင္ ငရဲျပည္ ေရာက္မယ္လို႔ ယံုၾကျပန္တယ္။ ဒီယူဆခ်က္ကို အမ်ားစုက လက္ခံထားၾကတယ္။ အေျဖမွန္ကို သိပ္သိခ်င္တဲ့ သူေတြထဲမွာ ၿမိဳ႕စားႀကီးက တစ္ေယာက္ အပါအဝင္ေပါ႔။ ၿမိဳ႕စားႀကီး အေနနဲ႔ သူမ်ား ေျပာသမွ်ကို အလြတ္ယံုလိုက္မယ့္အစား သူကိုယ္တုိင္ လက္ေတြ႕ မွန္မမွန္ စမ္းသပ္ၾကည့္ေသးတာ။ ဒါ သူရဲ႕ ဆြဲေဆာင္မႈ အေကာင္းဆံုး အဓိက အခ်က္ ျဖစ္သြားတယ္။

လူတစ္ေယာက္ဟာ ကံငါးပါး (ငါးပါးသီလ) ကို လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္စည္းၿပီး ဒါန၊ သီလ စတဲ့ ေကာင္းမႈ ကုသုိလ္ေတြကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္မယ္။ ဒီလူဟာ ေသသြားတဲ့အခါ နတ္ရြာသုဂတိကို လားေရာက္ရမယ္။
ဒါမွမဟုတ္
လူတစ္ေယာက္ဟာ ကံငါးပါးကို က်ဴးလြန္မယ္။ ဒါန၊ သီလ စတဲ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြကို မျပဳလုပ္ဘူး ဆိုရင္ သူ ေသသြားတဲ့အခါ အပါယ္ေလးပါး က်ေရာက္ရမယ္။
ဒါဟာ ေရွးေရွးကတည္းက ဆရာႀကီးေတြ ေဟာေျပာ ဆံုးမခဲ့တဲ့ ၾသဝါဒေတြပါ။ ဒါကို လက္ခံသင့္ မခံသင့္ သူကိုယ္တုိင္ သုေသတန လုပ္ၾကည့္တယ္။ အဲဒီလို သုေသတန လုပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အင္မတန္မွ မိုက္ေပ့ ဆိုးေပ့ ဆိုတဲ့ ဒုစ႐ိုက္ေကာင္ေတြနဲ႔ အမ်ား ေလးစားရတဲ့ သုစ႐ိုက္ ကုသုိလ္ရွင္ေတြကို သူရဲ႕ လက္ေတြ႕ အစမ္းသပ္ခံ ဇာတ္ေကာင္အျဖစ္နဲ႔ ေရြးခ်ယ္လိုက္တယ္။ အထက္က ဝါဒအရ ဆိုရင္ အကုသိုလ္ရွင္ (လူမိုက္) ေတြဟာ အပါယ္ေလးဘံုကို က်ကို က်ရမွာ ျဖစ္ၿပီး၊ ကုသိုလ္ရွင္ (လူလိမၼာ) ေတြဟာ နတ္ျပည္ကို တက္ကို တက္ရမယ့္ သူေတြေပါ႔။ သူတို႔ကို မူတည္ၿပီး ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ ေသၿပီး ျဖစ္မျဖစ္၊ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ဳိး စတာေတြကို သိႏုိင္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားတဲ့ ၿမိဳ႕စားႀကီးဟာ သူရဲ႕ သုေသတန လုပ္ငန္းကို စတင္ပါေတာ့တယ္။ သူရဲ႕ သုေသတန လုပ္ထံုးက ႐ိုး႐ိုးေလးရဲ႕ စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းလွပါတယ္။

ပထမဆံုး အေနနဲ႔ သူေလ့လာမယ့္ လူလိမၼာ နဲ႔ လူမိုက္ စာရင္းကုိ အရင္ ထုတ္ပါတယ္။ ေရွးအဆိုအမိန္႔ အရဆိုရင္ နတ္ျပည္၊ ငရဲျပည္ ေရာက္ကုိ ေရာက္ႏုိင္မယ့္ လူမ်ဳိးေတြေပါ႔။ အဲဒီ လူေတြ ေသခါနီး အခ်ိန္မွာ သူ ကိုယ္တိုင္ သြားၿပီး အမွာစကား ပါးေလ့ရွိတယ္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အထပ္ထပ္ လုပ္ေနတဲ့ လူေတြကို ပါးလုိက္တဲ့ သူရဲ႕ အမွာက ဒီလုိပါ။
အသင္တို႔ ကြယ္လြန္သြားတဲ့အခါ သမဏ၊ ျဗဟၼဏ၊ ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ အဆိုအရ နတ္ရြာသုဂတိကို လားရမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ နတ္ျပည္ ေရာက္သြားၿပီ ဆိုရင္ က်ေနာ္၊ က်မ ျဖင့္ ဘယ္နတ္ဘံုမွာ၊ ဘယ္လို နာမည္ရွိတဲ့ နတ္သား၊ နတ္သမီး ျဖစ္ေနပါတယ္လို႔ က်ေနာ္ကို လာေျပာေပးလွည့္ပါဦး။
အကုသိုလ္ မေကာင္းမႈေတြကို မဟားဒယား အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္ လုပ္ခဲ့တဲ့ လူမိုက္ေတြကို ပါးလုိက္တဲ့ သူရဲ႕ အမွာက ဒီလုိပါ။
မင္းတို႔ ေသသြားတဲ့အခါမွာ အပါယ္ေလးပါး အစာျဖစ္ၿပီး ငရဲရဲ႕ ေဘး လြတ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ ငရဲျပည္ေရာက္သြားရင္ ဘယ္ငရဲမွာ ဘယ္လို ဒုကၡမ်ဳိးေတြ ခံစားေနရတယ္ဆိုတာ အကၽြႏုပ္ကို လာေလွ်ာက္လွည့္ပါဦး။
သူရဲ႕ အေပါင္းအသင္း သူငယ္ခ်င္းေတြကုိ ေသရင္ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာျဖစ္ေနသလဲဆိုတာ လာေျပာလွည့္ပါဦးလို႔ အကူအညီ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ ေတာင္းထားေလရဲ႕။ အဲဒီလူေတြကလည္း "ဟုတ္ကဲ့ပါ၊ လာေရာက္ အေၾကာင္းျပန္ပါမယ္၊ သတင္းပို႔ပါမယ္လို႔ အားလံုးက တ႐ိုတေသပဲ ကတိခံၾကတယ္။"

ဒီလိုနဲ႔ အခ်ိန္ေတြ ကုန္ဆံုးလာေပမယ့္ ဟိုလူဆီက သတင္း ၾကားရႏိုးႏိုး၊ ဒီလူဆီက ၾကားရႏိုးႏိုးနဲ႔ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနလာလိုက္တာ သူ ထင္သလို ဘယ္သူကမွ လာမေျပာၾကဘူး။ နတ္ျပည္ကလည္း သတင္းမေရာက္၊ ငရဲျပည္ကလည္း သတင္းမေရာက္။ ဘယ္သူဆို ဘယ္သူကမွ သတင္းလာမပို႔ေတာ့ သူရဲ႕ သုေသတနဟာ အေျဖတစ္ခု ေကာက္ခ်က္တစ္ခု ရလာတယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေသၿပီးေနာက္ တစ္ေနရာရာသာ ေရာက္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ အနည္းနည္း တစ္ေယာက္ေယာက္ကေတာ့ သူ႔ဆီ အေၾကာင္းျပန္သင့္တာေပါ႔။ လူမွာလိုက္တဲ့ လူေတြ အဲေလာက္ အမ်ားႀကီးထဲကမွ တစ္ေယာက္တေလေတာ့ လာေျပာသင့္တယ္လုိ႔ သူ ယူဆတယ္။ လာေျပာဖို႔ အဆင္မေျပဘူးပဲ ထားဦး။ တစ္ေယာက္ေလာက္ေတာ့ အဆင္ေျပသင့္တာေပါ႔ လုိ႔လည္း သူ ခံယူထားတယ္။ အခု ဘယ္သူမွ လာမေျပာပံုေထာက္ေတာ့ ေသၿပီးေနာက္ ဘာမွ မျဖစ္လို႔ပဲ ဆိုတဲ့ ေကာက္ခ်က္က ဘြားခနဲ ေပၚလာတယ္။ ဒါမွ သူရဲ႕ သုေတသန အမ်ားႀကီးထဲက တစ္ခုပါ။ ေနာက္ပိုင္း အလ်င္းသင့္သလို တင္ျပသြားပါ႔မယ္။ ဒါနဲ႔ သူရဲ႕ သုေတသန လုပ္သမွ် အားလံုးဟာ တူညီတဲ့ အေျဖတစ္ခုတည္းကိုပဲ ထပ္ခါထပ္ခါ အတည္ျပဳရာ ေရာက္ေနတဲ့အဆံုး သူရဲ႕ အယူဝါဒဟာ ျပတ္သားသထက္ ျပတ္သားလာတယ္။ ခုိင္မာသတဲ့ ခိုင္မာလာေတာ့တယ္။ သူရဲ႕ လက္ေတြ႕က်တဲ့ သုေတသနေတြေၾကာင့္ ေနာက္လိုက္ အျခံအရံကလည္း မ်ားသတဲ့ မ်ားလာေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူဟာ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ဝါဒရွင္ ၿမိဳ႕စားႀကီး အေနနဲ႔ ထင္ေပၚလာတယ္။

သူရဲ႕ ဝါဒလမ္းစဥ္က ဒီလိုပါ။
"တမလြန္ေလာက တကယ္ရွိတယ္ဆိုတာ မဟုတ္ပါ။ လုပ္ၾကံ ဇာတ္ခင္း သက္သက္မွ်ပဲ။ အမွန္တကယ္ ရွိမယ္ဆိုရင္ အကၽြႏုပ္ဆီ တစ္ေယာက္မဟုတ္ တစ္ေယာက္ေတာ့ အေၾကာင္းျပန္သင့္တာေပါ႔။ သတၱဝါေတြ အေနနဲ႔ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ ဘာမွ ထပ္မျဖစ္ေတာ့လို႔သာ မလာတာ ျဖစ္မယ္။ ကုသုိလ္၊ အကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ဳိးေပး ဆိုတာလည္း တကယ္တမ္းေတာ့ အာပလာပဲ။ လက္ေတြ႕ စစ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အေျပာသက္သက္ပဲ။ ေကာင္းတာကိုပဲ လုပ္လုပ္၊ မေကာင္းတာကိုပဲ လုပ္လုပ္ လုပ္လုိက္တဲ့အတြက္ အက်ဳိးလည္း မျဖစ္၊ အျပစ္လည္း မျဖစ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကာင္းက်ဳိးကို ေမွ်ာ္လင့္ၿပီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလည္း လုပ္စရာ မလိုေတာ့ၿပီ။ အပါယ္လားမွာ ေတြးေၾကာက္ၿပီး ဒုစ႐ိုက္ မေကာင္းမႈကို လုပ္ရမွာ ႐ႈိးတိုး ရွန္႔တန္႔လည္း ျဖစ္စရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့။"

ကဲ ... ဘယ္ေလာက္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းလိုက္တဲ့ ဝါဒလဲ။ သူရဲ႕ လက္ေတြ႕က်တဲ့ တင္ျပခ်က္ေတြ၊ ဆန္းစစ္မႈေတြေၾကာင့္ ေနာက္လိုက္ေတြ၊ သူ႔ကို ယံုၾကည္သူေတြ မ်ားလာတာနဲ႔ အမွ် လက္မခံႏိုင္ေသးတဲ့ သူေတြကလည္း ဘာမွ မေျပာသာေတာ့ဘူး။ လူအင္အား ေတာင့္တင္းတာက တစ္ေၾကာင္း၊ သူနဲ႔ စကား ယွဥ္မေျပာႏိုင္တာက တစ္ေၾကာင္း၊ သူ႔ထက္သာတဲ့ သက္ေသ မတင္ျပႏုိင္တာက တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ သူ႔ကို ယွဥ္ရဲတဲ့သူ ဘယ္မွာလာ ရွိေတာ့မွာတုန္း။ တစ္ေတာင္ေပၚ တစ္ေတာင္ဆင့္ၿပီး ျမင့္သထက္ ျမင့္တဲ့ ေတာင္ဆိုတာေတာ့ ရွိစျမဲပါ။ သုေတသန ေပါင္းစံု လုပ္ၿပီး ကိုယ့္ကုိယ္ကို ဟုတ္လွၿပီလို႔ အထင္ေရာက္ေနတဲ့ ၿမိဳ႕စားႀကီးရဲ႕ အထင္ကေတာ့ သူလိုလူ ဇမၺဴမွာ ရွာမွရွားေပါ႔။ သူတို႔ေခတ္ သူတို႔ အခါကလည္း ဝါဒၿပိဳင္ပြဲေတြက မ်ားမွမ်ား။ တ႐ုတ္ကားေတြထဲမွာ သိုင္းလိုက္ၿပိဳင္သလို အိႏၵိယမွာလည္း ဝါဒလိုက္ၿပိဳင္တဲ့ သူေတြကလည္း ေပါပါဘိသနဲ႔။ ဘယ္သူ ၿပိဳင္ၿပိဳင္ မယိုင္မလဲ အျမဲပဲ ႏုိင္ေနတဲ့ ပါယာသိအေနနဲ႔ ဝါဒက ခုိင္ျမဲသထက္ ခိုင္ျမဲ လာၿပီေပါ႔။ ဒီလိုနဲ႔ ေနလာလိုက္တာ တစ္ေန႔ေတာ့ တုၿပိဳင္စံရွား ေထာင္လႊားေနတဲ့ ၿမိဳ႕စားႀကီး အဖို႔ ဝါဒကိုအုတုၿပီး ရန္ျပဳဖို႔ ေရႊဧည့္သည္တစ္ေယာက္ ေသတဗ်ၿမိဳ႕ေပၚ ေရာက္လာေခ်ၿပီ။

ရည္ရြယ္ခ်က္ ။ ။ စာဖတ္သူ အမ်ားစုဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ျဖစ္သလို အဲဒီအထဲက အမ်ားစုကလည္း မိ႐ိုးဖလာေတြပါ။ အဲဒီလို မိ႐ိုးဖလာ ဖာသိဖာသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အခုလို ၿမိဳ႕စားႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ရင္ ဒုကၡေရာက္ၾကေတာ့မွာ အမွန္ပါ။ လက္ေတြ႕က်တဲ့ စမ္းသပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ အေျခတည္ထားတဲ့ ၿမိဳ႕စားႀကီးရဲ႕ သုေတသန လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို သိေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵနဲ႔အတူ ၿမိဳ႕စားႀကီးကုိ ဘယ္လိုမ်ား စကားရည္လုၿပီး အမွန္တရားဘက္ စြဲေဆာင္ႏိုင္သလဲဆိုတာကိုလည္း သင္ခန္းစာ ယူေစခ်င္ပါတယ္။ ေလ့လာ မွတ္သားေစခ်င္ပါတယ္။ စာဖတ္သူ အေနနဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲကို မဖတ္ခင္ အခုလို ၿမိဳ႕စားႀကီးရဲ႕ လက္ေတြ႕က်တဲ့ တင္ျပခ်က္ကို ဘယ္လိုမ်ား ေခ်ပရင္ ေကာင္းပါလိမ့္မလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္တယ္။ ဒါမွလည္း အယူဝါဒတစ္ခုကို စံုမွိတ္ အဟုတ္ထင္တတ္တဲ့ ဉာဏ္ကန္းဗုဒၶဘာသာဝင္ မျဖစ္မွာပါ။

ကိုးကား - ဒီဃနိကာယ္၊ သုတ္မဟာဝါပါဠိေတာ္၊ ပါရာသိရာဇသုတ္

(ဆက္ရန္)