လောကမှာ ကတ်သီးကတ်သပ် ဖြစ်နေတာတွေ အများကြီးပါ။ တကယ်တမ်း ကျွန်တော်က ကပ်တာ မဟုတ်ပါဘူး။ စဉ်းစားကြည့်လေ၊ ပီကေက သူ့ဖာသာ မကပ်ပါဘူး။ သူ့ကို တစ်ခုခုက လာကပ်လို့ နေမှာပေါ့။
1.618 (The Golden Number)
16 December 2008
ပို႔စ္ေခါင္းစဥ္ကို ၾကည့္ၿပီး က်ေနာ့ကုိ ဂဏန္းေပးတယ္ ထင္ေနဦးမယ္။ လက္မႈပညာလုိ႔ ေခၚတဲ့ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပုမွာ ဒီဂဏန္းကို မကင္းႏုိင္သလိုပဲ၊ ဂီတ ဆုိျပန္ရင္လည္း မပါလို႔ မျဖစ္ျပန္ဘူး။ ဒါတင္လား ဆိုေတာ့ ဗိသုကာ ပညာအျပင္ အလွအပနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ပညာရပ္မွန္သမွ်က အဲဒီ ဂဏန္းနဲ႔ ကင္းမေနဘူး။ ဂဏန္းဆိုတာထက္ တန္ဖိုးတစ္ခုလို႔ ေျပာရင္ ပိုေကာင္းလိမ့္မယ္။ အဲဒီေလာက္ အဖိုးတန္လွတဲ့ ဂဏန္းမို႔ ပညာရွင္ေတြက Golden Number တဲ့။ ေရႊေရာင္ဂဏန္းေပါ႔။ ဒီတန္ဖိုးတစ္ခုက ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား အဲဒီေလာက္ အရာေရာက္ေနတာလည္း ဆိုတာ စာဖတ္သူအေနနဲ႔ အေတာ္ေလး သိခ်င္ေနၿပီထင္တယ္။ ခပ္ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ေတာ့ ဒီဂဏန္းရဲ႕ တန္ဖိုးဟာ အခ်ဳိးအစား က်နျခင္းရဲ႕ သေကၤတပါ။ ကဲ ခပ္ရွင္းရွင္းနဲ႔ နားမလည္ရင္ ခပ္႐ႈပ္႐ႈပ္ ေျပာၾကစို႔။
က်ေနာ္တို႔ အလွတရားကို စာဖြဲ႕ၾကရေအာင္။ က်ေနာ္ ေမးခြန္းတစ္ခု အရင္ေမးမယ္။ က်ေနာ္တို႔ လူတစ္ေယာက္ကို သယ္လွပါလားလို႔ ခ်ီးက်ဴးမိခဲ့ရင္ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလုိ ခ်ီးက်ဴးမိပါလိမ့္လို႔။ ဘာေတြကို ၾကည့္ၿပီး လွတယ္လို႔ ေျပာတာလဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ လူတစ္ေယာက္ကေနပဲ စၿပီး ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ရေအာင္။ ကဲ ... ေသခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္တယ္။ သယ္ေခ်ာ ၊ သယ္လွ ဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလုိ သက္မွတ္လိုက္တာလဲ။ အသားအေရ ေျပျပစ္လို႔၊ ဝင္းဝါလို႔၊ အ႐ိုးအဆစ္ ေျပျပစ္လို႔၊ ေဘာ္ဒီ မိုက္လို႔၊ စသျဖင့္ စသျဖင့္ေပါ႔။ အေျဖေတြ ေပါင္းစံုေနမယ္ ထင္တယ္။ အေတြးေခၚ ပညာရွင္ေတြက အဲဒီ အေျဖေပါင္းစံုကို စီစစ္ၿပီး ေယဘုယ် အက်ဆံုး အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို ဆြဲထုတ္ျပတယ္။ လွပျခင္းရဲ႕ သေဘာတရားေပါ႔။ အေၾကာင္းရပ္ (၁) က ဘက္ညီ (Symmetry) လို႔တဲ့။ ဥပမာ က်ေနာ္တို႔ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကို ႏွာေခါင္းတေလွ်ာက္ စိတ္မွန္းနဲ႔ ေဒါင္လိုက္ ျဖတ္ခ်ၿပီး ဘယ္ဘက္မ်က္ႏွာနဲ႔ ညာဘက္မ်က္ႏွာ ထပ္ေခါက္ၾကည့္ပါ။ ထပ္တူညီေနမယ္ဆိုရင္ အဲဒီမ်က္ႏွာက လွတယ္တဲ့။ သေဘာက မ်က္လံုးတစ္ေပါက္က က်ယ္ၿပီး ေနာက္တစ္ေပါက္က က်ဥ္းေနရင္ ထပ္တူမက်လို႔ ေသခ်ာတယ္ လံုးဝ ၾကည့္လုိ႔ မလွဘူး။ လံုးဝ ထပ္တူညီဖုိ႔ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ ထပ္တူညီေလ ၾကည့္လို႔ ေကာင္းေလပဲတဲ့။ အသားအေရ ေခ်ာမြတ္ျခင္းကလည္း ဘက္ညီမႈ ရွိေနတာေၾကာင့္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အလွတရားကို ဒီတစ္ခ်က္နဲ႔တင္ စာတင္လုိ႔ ရသလားဆုိေတာ့ မရျပန္ဘူး။ ဘက္ညီ႐ံုနဲ႔ လွပဖုိ႔ဆိုတာ မလံုေလာက္ဘူး။ အခ်ဳိးအစား က်ရဦးမယ္။ ဒါ ဒုတိယ အခ်က္။ မ်က္ႏွာ ႏွစ္ဖက္လံုးမွာ ပါးေစာင္း႐ိုးေမာက္ေနတာ ဘက္ညီတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရေပမယ့္ အဲလို မ်က္ႏွာပိုင္ရွင္မ်ဳိးကို လွတယ္လို႔ မေခၚႏိုင္တာ အခ်ဳိးအစား မက်လို႔ပါပဲ။ ဒါဆို က်ေနာ္တို႔ သိဖို႔ လိုလာတာက ဘယ္လို အေနအထားမ်ဳိးဆို အခ်ဳိးစား က်တယ္ေခၚမလဲ။ အဲဒီ အေျဖကို ရဖို႔အတြက္ ေစာနက ဂဏန္းကို က်ေနာ္တို႔ ျပန္ေျပာရေတာ့မယ္။
က်ေနာ္တို႔ အလွတရားကို စာဖြဲ႕ၾကရေအာင္။ က်ေနာ္ ေမးခြန္းတစ္ခု အရင္ေမးမယ္။ က်ေနာ္တို႔ လူတစ္ေယာက္ကို သယ္လွပါလားလို႔ ခ်ီးက်ဴးမိခဲ့ရင္ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလုိ ခ်ီးက်ဴးမိပါလိမ့္လို႔။ ဘာေတြကို ၾကည့္ၿပီး လွတယ္လို႔ ေျပာတာလဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ လူတစ္ေယာက္ကေနပဲ စၿပီး ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ရေအာင္။ ကဲ ... ေသခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္တယ္။ သယ္ေခ်ာ ၊ သယ္လွ ဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလုိ သက္မွတ္လိုက္တာလဲ။ အသားအေရ ေျပျပစ္လို႔၊ ဝင္းဝါလို႔၊ အ႐ိုးအဆစ္ ေျပျပစ္လို႔၊ ေဘာ္ဒီ မိုက္လို႔၊ စသျဖင့္ စသျဖင့္ေပါ႔။ အေျဖေတြ ေပါင္းစံုေနမယ္ ထင္တယ္။ အေတြးေခၚ ပညာရွင္ေတြက အဲဒီ အေျဖေပါင္းစံုကို စီစစ္ၿပီး ေယဘုယ် အက်ဆံုး အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို ဆြဲထုတ္ျပတယ္။ လွပျခင္းရဲ႕ သေဘာတရားေပါ႔။ အေၾကာင္းရပ္ (၁) က ဘက္ညီ (Symmetry) လို႔တဲ့။ ဥပမာ က်ေနာ္တို႔ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကို ႏွာေခါင္းတေလွ်ာက္ စိတ္မွန္းနဲ႔ ေဒါင္လိုက္ ျဖတ္ခ်ၿပီး ဘယ္ဘက္မ်က္ႏွာနဲ႔ ညာဘက္မ်က္ႏွာ ထပ္ေခါက္ၾကည့္ပါ။ ထပ္တူညီေနမယ္ဆိုရင္ အဲဒီမ်က္ႏွာက လွတယ္တဲ့။ သေဘာက မ်က္လံုးတစ္ေပါက္က က်ယ္ၿပီး ေနာက္တစ္ေပါက္က က်ဥ္းေနရင္ ထပ္တူမက်လို႔ ေသခ်ာတယ္ လံုးဝ ၾကည့္လုိ႔ မလွဘူး။ လံုးဝ ထပ္တူညီဖုိ႔ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ ထပ္တူညီေလ ၾကည့္လို႔ ေကာင္းေလပဲတဲ့။ အသားအေရ ေခ်ာမြတ္ျခင္းကလည္း ဘက္ညီမႈ ရွိေနတာေၾကာင့္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အလွတရားကို ဒီတစ္ခ်က္နဲ႔တင္ စာတင္လုိ႔ ရသလားဆုိေတာ့ မရျပန္ဘူး။ ဘက္ညီ႐ံုနဲ႔ လွပဖုိ႔ဆိုတာ မလံုေလာက္ဘူး။ အခ်ဳိးအစား က်ရဦးမယ္။ ဒါ ဒုတိယ အခ်က္။ မ်က္ႏွာ ႏွစ္ဖက္လံုးမွာ ပါးေစာင္း႐ိုးေမာက္ေနတာ ဘက္ညီတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရေပမယ့္ အဲလို မ်က္ႏွာပိုင္ရွင္မ်ဳိးကို လွတယ္လို႔ မေခၚႏိုင္တာ အခ်ဳိးအစား မက်လို႔ပါပဲ။ ဒါဆို က်ေနာ္တို႔ သိဖို႔ လိုလာတာက ဘယ္လို အေနအထားမ်ဳိးဆို အခ်ဳိးစား က်တယ္ေခၚမလဲ။ အဲဒီ အေျဖကို ရဖို႔အတြက္ ေစာနက ဂဏန္းကို က်ေနာ္တို႔ ျပန္ေျပာရေတာ့မယ္။
ပံုမွာ ျမင္ရတဲ့ စတုဂံဟာ
AB / AP = AB / AD = AP / PB = 1.618
ဆိုရင္ အဲဒီ စတုဂံဟာ အင္မတန္ အခ်ဳိးက်တဲ့ စတုဂံလို႔ ပညာရွင္ေတြက လက္ခံယံုၾကည္ၾကတယ္။ အဲဒီ တန္ဖိုး ဘယ္လို ရသလဲ ဆိုတာ တြက္ၾကည့္ခ်င္တဲ့ သခ်ၤာဝါသနာရွင္အတြက္ လမ္းစေလး တစ္ခု ေပးလိုက္ပါမယ္။ တကယ္လို႔ AB = 1 လို႔ ယူၿပီး PB = x အျဖစ္နဲ႔ ယူလိုက္ရင္ အေျဖရလာပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ အခ်ဳိးအစားကို အသံုးခ် ေဆာက္ထားၿပီး အေစာဆံုး ျမင္ႏိုင္တဲ့ အေဆာက္အဦးကေတာ့ အီဂ်စ္ေတြရဲ႕ ပိရမစ္ပါ။ ဘယ္လို ၾကည့္ၾကည့္ အခ်ဳိးက်ေနတာ ဒီအခ်ဳိးကို သံုးထားလို႔ေပါ႔။ ေနာက္ပိုင္း Phidias (500 BC - 432 BC) ဆိုတဲ့ ဂရိ ေဆာက္လုပ္ေရး နဲ႔ သခ်ၤာပညာရွင္ဟာ ျပန္လည္ေတြ႕ရွိၿပီး ေအသင္ၿမိဳ႕ အက္ခ႐ိုပုိလစ္ေတာင္ကုန္းမွာ ပါသီႏြန္ Parthenon ဆုိတဲ့ အေဆာက္အဦးကို ေဆာက္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေအာက္က ပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။
အဲဒီ အခ်ဳိးအစအတုိင္း မ်ဥ္းေၾကာင္း တစ္ေၾကာင္းကို အပုိင္းႏွစ္ခု အေနနဲ႔ ျဖတ္ထားမယ္ ဆိုရင္လည္း အဲဒီ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္းရဲ႕ အကြာအေဝးဟာ အင္မတန္မွ အခ်ဳိးက်ေနပါတယ္။ အဲဒီလို အပုိင္းကို Golden Section ေရႊျဖတ္စလို႔ တင္စား ေခၚေဝၚၾကတယ္။ ေအာက္မွာ ျပထားတဲ့ ပံုကို ၾကည့္ၾကည့္ပါ။
ဒီ အခ်ဳိးအစားနဲ႔ အကြားအေဝးေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္တြက္ခ်က္ၿပီး ေနရာခ်ထားတဲ့ ပစၥည္းေတြ မ်က္စိပသာရ သင့္မသင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ၾကည့္လုိ႔ ရပါတယ္။
ကဲ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီ ဂဏန္းနဲ႔ လူတစ္ေယာက္က အလွအပနဲ႔ အခ်ဳိးက်မႈနဲ႔ ဘယ္လို ပတ္သက္သလဲဆိုတာ ျပန္ေကာက္ၾကရေအာင္။ လူ႔မ်က္ႏွာကို အရင္ စေဆြးေႏြးမယ္။ လူ႔မ်က္ႏွာမွာ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ ပါးစပ္ေပါက္ ဆိုတဲ့ အဂၤါေတြ ပါပါတယ္။ အဲဒီ အစိတ္အပိုင္းေတြ သူ႔ေနရာနဲ႔ သူ ရွိမွ ၾကည့္သူရဲ႕ မ်က္စိထဲမွာ အခ်ဳိးက်တယ္လုိ႔ ျမင္မယ္။ ဒါမွလည္း လွတယ္လို႔ ယူဆလိုက္ၾကတယ္။ အခ်ဳိးက်တယ္ ဆိုတဲ့ မ်က္ႏွာပိုင္ရွင္ေတြရဲ႕ အဂၤါအစိတ္အပိုင္း အသီးသီးက အထက္က တင္ျပခဲ့တဲ့ အခ်ဳိးက်တဲ့ အကြားအေဝး ရွိေနရမယ္။ အခ်ဳိးရွာလုိက္ရင္ 1.618 ရွိရမယ္ေပါ႔။ နီးစပ္ေလ ၾကည့္လို႔ေကာင္းေလပါ။ ေအာက္က ပံုကို ၾကည့္ပါ။ အခ်ဳိးက်တဲ့ မ်က္ႏွာပိုင္ရွင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကို က်ေနာ္ တိုင္းတာျပပါမယ္။
၁။ မ်က္ႏွာရဲ႕ အျမင့္ နဲ႔ ခြင္အက်ယ္ဟာ အခ်ဳိးအဆ ၁.၆၁၈ .... ရွိရမယ္။
၂။ မ်က္ႏွာရဲ႕ အျမင့္ နဲ႔ ေမးေစ့ကေန မ်က္ခံုးအထိ အျမင့္
၃။ ေမးေစ့ကေန မ်က္လံုးအထိ အကြာအေဝး နဲ႔ ႏွာေခါင္းအထိ အကြာအေဝး
၄။ မ်က္စိကေန ေမးေစ့အထိ အကြာအေဝး နဲ႔ ႏႈတ္ခမ္းအထိ အကြာအေဝး
၅။ ေမးေစ့ကေန ပါးစပ္အထိ အကြာအေဝး နဲ႔ ေမးေစ့အဆံုးအထိ အကြာအေဝး
ကဲ ... အခ်ဳိးအစားက်တဲ့ မ်က္ႏွာပိုင္ရွင္ ဟုတ္မဟုတ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဖာသာပဲ တုိင္းၾကည့္ေပေတာ့။
ေနဦး။ အခ်ဳိးအစားက်တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ ပိုင္ရွင္အေၾကာင္း ဆက္ေျပာၾကဦးစို႔။ အခ်ဳိးစားက်တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ပိုင္ရွင္ ဟုတ္မဟုတ္ ဆိုတာလည္း ေအာက္မွာ ျပထားတဲ့ အကြာအေဝး အခ်ဳိးေတြဟာ ၁.၆၁၈ နဲ႔ နီးစပ္ေလေလ အခ်ဳိးက်ေလေလပါတဲ့။ လက္တံရွည္ေနလို႔၊ ဂြတိုေနလို႔၊ လည္ပင္းရွည္ေနလို႔ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြကို ခဏ ဖယ္ထားၿပီး သိပၸံနည္းက်တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖစ္တဲ့ ၁.၆၁၈ အခ်ဳိး မရွိလုိ႔ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းရင္းနဲ႔ ကိုင္ၿပီး ေျပာလို႔ ရေအာင္ ဆက္ေလ့လာၾကည့္ပါဦး။ ပံုနဲ႔တကြ ရွင္းျပလိုက္ပါတယ္။
၁။ လူရဲ႕ အရပ္ နဲ႔ ေခါင္းကေန ေပါင္ဂြၾကား အကြာအေဝးဟာ အခ်ဳိးအဆ ၁.၆၁၈ ... ရွိရမယ္။
၂။ ငယ္ထိပ္ကေန ေပါင္ဂြၾကားအထိ အကြာအေဝး နဲ႔ ခ်က္အထိ အကြာအေဝး
၃။ ငယ္ထိပ္ကေန ခ်က္အထိ အကြာအေဝး နဲ႔ ရင္ၫႊန္႔အထိ အကြာအေဝး
၄။ ငယ္ထိပ္ကေန ရင္ၫႊန္႔အထိ အကြာအေဝး နဲ႔ ေမးစိထိပ္အထိ အကြာအေဝး
၅။ ငယ္ထိပ္ကေန ခ်က္အထိ အကြာအေဝး နဲ႔ ပုခံုးထိပ္ႏွစ္ဖက္ အကြာအေဝး
၆။ ငယ္ထိပ္ကေန ခ်က္အထိ အကြာအေဝး နဲ႔ တေဒါင္ဆစ္ကေန လက္ဖ်ားထိပ္ အကြာအေဝး
၇။ ပုခံုးအက်ယ္ နဲ႔ ခါးအက်ယ္
လူေတြမွာတင္ ဒီအခ်ဳိးနဲ႔ ရွိေနသလား ဆိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ သတၱဝါေတြမွာလည္း ဒီလို အခ်ဳိးေတြနဲ႔ ရွိေနပါတယ္။ အကုန္ ေလွ်ာက္ေျပာေနရင္ က်မ္းတစ္ေစာင္ေရးေနရေတာ့မယ္။ ထပ္ၿပီး ဖတ္ခ်င္သူေတြအတြက္ Web Site ၫႊန္းေပးလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒီအခ်ဳိးက မ်ဥ္းေကြးေတြ ဆြဲတဲ့ေနရာမွာလည္း အေတာ္ကို အသံုးဝင္ပါတယ္။ ခ႐ုခြံရဲ႕ ေကြးပံုမ်ဳိးဟာ ဘာေၾကာင့္ ၾကည့္လို႔ လွေနသလဲဆိုတာက ဒီအခ်ဳိးနဲ႔ ရွင္းျပလို႔ ရပါတယ္။ အႀကီးက်ယ္ဆံုးအထိ ေျပာရရင္ စၾကာဝဠာ တည္ေဆာက္ပံုကအစ ဒီအခ်ဳိးနဲ႔ ကင္းလို႔ မရဘူးတဲ့။ ဝါသနာႀကီးရင္ ဆက္ၿပီး ဖတ္႐ႈၾကည့္ေပေတာ့။ က်ေနာ္တို႔ လွယဥ္ေက်းမယ္ေတြရဲ႕ ခႏၶာ အခ်ဳိးအစားက ရင္၊ ခါး၊ တင္ ၃၆၊ ၂၃၊ ၃၆ ရွိၾကတာ မ်ားတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ၾကည့္တဲ့သူအေနနဲ႔ အိုေကမွ စိုေျပပဲ။ ကဲ သခ်ၤာနည္းက်က် ခ်တြက္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ရင္ - ခါး အခ်ဳိးနဲ႔ တင္ - ခါး အခ်ဳိးက ၁.၅၆၅ ရွိေနတယ္။ ၁.၆၁၈ ဆိုတဲ့ ေရႊအခ်ဳိးနဲ႔ အင္မတန္မွ နီးစပ္ေနေတာ့ ႐ႈခ်င့္စဖြယ္ ျဖစ္ေနတာ မစမ္းပါဘူးဗ်ာ။
ေအာ္ ေမ့လို႔။ အဲဒီ တန္ဖိုးကို ဖိုင္ (Phi) လို႔ ေခၚပါတယ္။ သေကၤတကေတာ့ အာလူးတုတ္ထိုး နဲ႔ တူတဲ့ အေပၚဆံုးပံုပါ။ ဒသမ ဆယ္ေနရာန႔ဲ ယူျပရရင္ တန္ဖိုးက 1.6180339887 ရသဗ်။
အဲဒီ အခ်ဳိးအစအတုိင္း မ်ဥ္းေၾကာင္း တစ္ေၾကာင္းကို အပုိင္းႏွစ္ခု အေနနဲ႔ ျဖတ္ထားမယ္ ဆိုရင္လည္း အဲဒီ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္းရဲ႕ အကြာအေဝးဟာ အင္မတန္မွ အခ်ဳိးက်ေနပါတယ္။ အဲဒီလို အပုိင္းကို Golden Section ေရႊျဖတ္စလို႔ တင္စား ေခၚေဝၚၾကတယ္။ ေအာက္မွာ ျပထားတဲ့ ပံုကို ၾကည့္ၾကည့္ပါ။
ဒီ အခ်ဳိးအစားနဲ႔ အကြားအေဝးေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္တြက္ခ်က္ၿပီး ေနရာခ်ထားတဲ့ ပစၥည္းေတြ မ်က္စိပသာရ သင့္မသင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ၾကည့္လုိ႔ ရပါတယ္။
ကဲ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီ ဂဏန္းနဲ႔ လူတစ္ေယာက္က အလွအပနဲ႔ အခ်ဳိးက်မႈနဲ႔ ဘယ္လို ပတ္သက္သလဲဆိုတာ ျပန္ေကာက္ၾကရေအာင္။ လူ႔မ်က္ႏွာကို အရင္ စေဆြးေႏြးမယ္။ လူ႔မ်က္ႏွာမွာ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ ပါးစပ္ေပါက္ ဆိုတဲ့ အဂၤါေတြ ပါပါတယ္။ အဲဒီ အစိတ္အပိုင္းေတြ သူ႔ေနရာနဲ႔ သူ ရွိမွ ၾကည့္သူရဲ႕ မ်က္စိထဲမွာ အခ်ဳိးက်တယ္လုိ႔ ျမင္မယ္။ ဒါမွလည္း လွတယ္လို႔ ယူဆလိုက္ၾကတယ္။ အခ်ဳိးက်တယ္ ဆိုတဲ့ မ်က္ႏွာပိုင္ရွင္ေတြရဲ႕ အဂၤါအစိတ္အပိုင္း အသီးသီးက အထက္က တင္ျပခဲ့တဲ့ အခ်ဳိးက်တဲ့ အကြားအေဝး ရွိေနရမယ္။ အခ်ဳိးရွာလုိက္ရင္ 1.618 ရွိရမယ္ေပါ႔။ နီးစပ္ေလ ၾကည့္လို႔ေကာင္းေလပါ။ ေအာက္က ပံုကို ၾကည့္ပါ။ အခ်ဳိးက်တဲ့ မ်က္ႏွာပိုင္ရွင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကို က်ေနာ္ တိုင္းတာျပပါမယ္။
၁။ မ်က္ႏွာရဲ႕ အျမင့္ နဲ႔ ခြင္အက်ယ္ဟာ အခ်ဳိးအဆ ၁.၆၁၈ .... ရွိရမယ္။
၂။ မ်က္ႏွာရဲ႕ အျမင့္ နဲ႔ ေမးေစ့ကေန မ်က္ခံုးအထိ အျမင့္
၃။ ေမးေစ့ကေန မ်က္လံုးအထိ အကြာအေဝး နဲ႔ ႏွာေခါင္းအထိ အကြာအေဝး
၄။ မ်က္စိကေန ေမးေစ့အထိ အကြာအေဝး နဲ႔ ႏႈတ္ခမ္းအထိ အကြာအေဝး
၅။ ေမးေစ့ကေန ပါးစပ္အထိ အကြာအေဝး နဲ႔ ေမးေစ့အဆံုးအထိ အကြာအေဝး
ကဲ ... အခ်ဳိးအစားက်တဲ့ မ်က္ႏွာပိုင္ရွင္ ဟုတ္မဟုတ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဖာသာပဲ တုိင္းၾကည့္ေပေတာ့။
ေနဦး။ အခ်ဳိးအစားက်တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ ပိုင္ရွင္အေၾကာင္း ဆက္ေျပာၾကဦးစို႔။ အခ်ဳိးစားက်တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ပိုင္ရွင္ ဟုတ္မဟုတ္ ဆိုတာလည္း ေအာက္မွာ ျပထားတဲ့ အကြာအေဝး အခ်ဳိးေတြဟာ ၁.၆၁၈ နဲ႔ နီးစပ္ေလေလ အခ်ဳိးက်ေလေလပါတဲ့။ လက္တံရွည္ေနလို႔၊ ဂြတိုေနလို႔၊ လည္ပင္းရွည္ေနလို႔ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြကို ခဏ ဖယ္ထားၿပီး သိပၸံနည္းက်တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖစ္တဲ့ ၁.၆၁၈ အခ်ဳိး မရွိလုိ႔ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းရင္းနဲ႔ ကိုင္ၿပီး ေျပာလို႔ ရေအာင္ ဆက္ေလ့လာၾကည့္ပါဦး။ ပံုနဲ႔တကြ ရွင္းျပလိုက္ပါတယ္။
၁။ လူရဲ႕ အရပ္ နဲ႔ ေခါင္းကေန ေပါင္ဂြၾကား အကြာအေဝးဟာ အခ်ဳိးအဆ ၁.၆၁၈ ... ရွိရမယ္။
၂။ ငယ္ထိပ္ကေန ေပါင္ဂြၾကားအထိ အကြာအေဝး နဲ႔ ခ်က္အထိ အကြာအေဝး
၃။ ငယ္ထိပ္ကေန ခ်က္အထိ အကြာအေဝး နဲ႔ ရင္ၫႊန္႔အထိ အကြာအေဝး
၄။ ငယ္ထိပ္ကေန ရင္ၫႊန္႔အထိ အကြာအေဝး နဲ႔ ေမးစိထိပ္အထိ အကြာအေဝး
၅။ ငယ္ထိပ္ကေန ခ်က္အထိ အကြာအေဝး နဲ႔ ပုခံုးထိပ္ႏွစ္ဖက္ အကြာအေဝး
၆။ ငယ္ထိပ္ကေန ခ်က္အထိ အကြာအေဝး နဲ႔ တေဒါင္ဆစ္ကေန လက္ဖ်ားထိပ္ အကြာအေဝး
၇။ ပုခံုးအက်ယ္ နဲ႔ ခါးအက်ယ္
လူေတြမွာတင္ ဒီအခ်ဳိးနဲ႔ ရွိေနသလား ဆိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ သတၱဝါေတြမွာလည္း ဒီလို အခ်ဳိးေတြနဲ႔ ရွိေနပါတယ္။ အကုန္ ေလွ်ာက္ေျပာေနရင္ က်မ္းတစ္ေစာင္ေရးေနရေတာ့မယ္။ ထပ္ၿပီး ဖတ္ခ်င္သူေတြအတြက္ Web Site ၫႊန္းေပးလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒီအခ်ဳိးက မ်ဥ္းေကြးေတြ ဆြဲတဲ့ေနရာမွာလည္း အေတာ္ကို အသံုးဝင္ပါတယ္။ ခ႐ုခြံရဲ႕ ေကြးပံုမ်ဳိးဟာ ဘာေၾကာင့္ ၾကည့္လို႔ လွေနသလဲဆိုတာက ဒီအခ်ဳိးနဲ႔ ရွင္းျပလို႔ ရပါတယ္။ အႀကီးက်ယ္ဆံုးအထိ ေျပာရရင္ စၾကာဝဠာ တည္ေဆာက္ပံုကအစ ဒီအခ်ဳိးနဲ႔ ကင္းလို႔ မရဘူးတဲ့။ ဝါသနာႀကီးရင္ ဆက္ၿပီး ဖတ္႐ႈၾကည့္ေပေတာ့။ က်ေနာ္တို႔ လွယဥ္ေက်းမယ္ေတြရဲ႕ ခႏၶာ အခ်ဳိးအစားက ရင္၊ ခါး၊ တင္ ၃၆၊ ၂၃၊ ၃၆ ရွိၾကတာ မ်ားတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ၾကည့္တဲ့သူအေနနဲ႔ အိုေကမွ စိုေျပပဲ။ ကဲ သခ်ၤာနည္းက်က် ခ်တြက္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ရင္ - ခါး အခ်ဳိးနဲ႔ တင္ - ခါး အခ်ဳိးက ၁.၅၆၅ ရွိေနတယ္။ ၁.၆၁၈ ဆိုတဲ့ ေရႊအခ်ဳိးနဲ႔ အင္မတန္မွ နီးစပ္ေနေတာ့ ႐ႈခ်င့္စဖြယ္ ျဖစ္ေနတာ မစမ္းပါဘူးဗ်ာ။
ေအာ္ ေမ့လို႔။ အဲဒီ တန္ဖိုးကို ဖိုင္ (Phi) လို႔ ေခၚပါတယ္။ သေကၤတကေတာ့ အာလူးတုတ္ထိုး နဲ႔ တူတဲ့ အေပၚဆံုးပံုပါ။ ဒသမ ဆယ္ေနရာန႔ဲ ယူျပရရင္ တန္ဖိုးက 1.6180339887 ရသဗ်။
Further Reading :
- အႏုစိတ္သိသမွ် ႐ုပ္ေလာက - ဘိုးလႈိင္
- Golden Ratio (Wiki)
- GoldenNumber.Net
ဤပို႔စ္အား Tuesday, December 16, 2008 ေန႔တြင္ ေရးသားထားၿပီး
ပညာရပ္ဆိုင္ရာ
နာမည္ျဖင့္ အၫႊန္း သက္မွတ္ထားပါသည္။
ကြန္းမန္႔မ်ားအား အခ်ိန္ႏွင့္ တေျပးညီ သိလိုလွ်င္ RSS 2.0 ျဖင့္ ေတာင္းဆုိ၍ ရယူႏုိင္သည္။
လာရင္းေနရာ သို႔ ျပန္လည္ သြားေရာက္ႏုိင္ပါသည္။
Tuesday, December 16, 2008
|
စာညွှန်း
ပညာရပ္ဆိုင္ရာ