လောကမှာ ကတ်သီးကတ်သပ် ဖြစ်နေတာတွေ အများကြီးပါ။ တကယ်တမ်း ကျွန်တော်က ကပ်တာ မဟုတ်ပါဘူး။ စဉ်းစားကြည့်လေ၊ ပီကေက သူ့ဖာသာ မကပ်ပါဘူး။ သူ့ကို တစ်ခုခုက လာကပ်လို့ နေမှာပေါ့။
ဘ၀ ဆိုတာ ...
13 July 2008
“ဘ၀ ဘ၀ ဘ၀၊ ဒီလိုပဲ ဒီလိုအျမဲ” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းစားသားကို ၾကားဖူးမွာပါ။ “ဘ၀ ဘ၀ ဘ၀၊ ဒီလိုပဲ႔ ဒီလုိရြဲ႕” လို႔ ေျပာင္းဆိုေနတာလဲ ၾကားေနရပါတယ္။ ဘ၀ဆိုတာ ဘာလဲ။ ဒီေမးခြန္းကို ေျဖဖို႔ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ အရင္ ဖတ္ၾကည့္ရေအာင္။
ပထမဆံုးေန႔မွာ ဘုရားသခင္ဟာ ေခြးသတၱ၀ါကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူတယ္။ ၿပီး ေခြးကို မိန္႔ေတာ္မူတာက “မင္း အိမ္တံခါးမွာ အျမဲထိုင္ၿပီး ျဖတ္ေလွ်ာက္တဲ့သူ မွန္သမွ်ကို အကုန္သာ ေဟာင္ေပေတာ့။ မင္းကုိ ငါကိုယ္ေတာ္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္စာ သက္တမ္း ေပးသနားေတာ္မူမယ္။”
ဒီေတာ့ ေခြးက “အရွင္ဘုရားသခင္၊ ဒီေလာက္ အခ်ိန္အၾကာႀကီးေတာင္ ေဟာင္ေနရမွာလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အသက္ ဆယ္ႏွစ္ကို ဘုရားသခင္အား ျပန္ေပးပါရေစ။ တပည့္ေတာ္ ဆယ္ႏွစ္ပဲ ေနပါရေစဘုရား။” လို႔ ေတာင္းဆိုေတာ့ ဘုရားသခင္က ခြင့္ျပဳေတာ္မူတယ္။
ဒုတိယေန႔မွာ ဘုရားသခင္ဟာ ေမ်ာက္သတၱ၀ါကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူတယ္။ ၿပီး ေမ်ာက္ကို မိန္႔ေတာ္မူတာက “လူေတြကို ေဖ်ာ္ေျဖပါ။ ကစား ေဆာ့ျမဴၿပီး သူတုိ႔ကို ေပ်ာ္ေအာင္ လုပ္ေပးပါ။ မင္းကုိ ငါကိုယ္ေတာ္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္စာ သက္တမ္း ေပးသနားေတာ္မူမယ္။”
ဒီေတာ့ ေမ်ာက္က “အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေတာင္ ေဖ်ာ္ေျဖေပးေနရမွာလား၊ ဘုရားသခင္။ ဒါေတာ့ ၾကာလြန္းတယ္ထင္တယ္။ ဆယ္ႏွစ္စာ အသက္ကုိ ျပန္ၿပီး သိမ္းယူေတာ္မူပါ ဘုရားသခင္” လို႔ ေလွ်ာက္ေတာ့ ဘုရားသခင္က ခြင့္ျပဳေတာ္မူတယ္။
ပထမဆံုးေန႔မွာ ဘုရားသခင္ဟာ ေခြးသတၱ၀ါကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူတယ္။ ၿပီး ေခြးကို မိန္႔ေတာ္မူတာက “မင္း အိမ္တံခါးမွာ အျမဲထိုင္ၿပီး ျဖတ္ေလွ်ာက္တဲ့သူ မွန္သမွ်ကို အကုန္သာ ေဟာင္ေပေတာ့။ မင္းကုိ ငါကိုယ္ေတာ္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္စာ သက္တမ္း ေပးသနားေတာ္မူမယ္။”
ဒီေတာ့ ေခြးက “အရွင္ဘုရားသခင္၊ ဒီေလာက္ အခ်ိန္အၾကာႀကီးေတာင္ ေဟာင္ေနရမွာလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အသက္ ဆယ္ႏွစ္ကို ဘုရားသခင္အား ျပန္ေပးပါရေစ။ တပည့္ေတာ္ ဆယ္ႏွစ္ပဲ ေနပါရေစဘုရား။” လို႔ ေတာင္းဆိုေတာ့ ဘုရားသခင္က ခြင့္ျပဳေတာ္မူတယ္။
ဒုတိယေန႔မွာ ဘုရားသခင္ဟာ ေမ်ာက္သတၱ၀ါကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူတယ္။ ၿပီး ေမ်ာက္ကို မိန္႔ေတာ္မူတာက “လူေတြကို ေဖ်ာ္ေျဖပါ။ ကစား ေဆာ့ျမဴၿပီး သူတုိ႔ကို ေပ်ာ္ေအာင္ လုပ္ေပးပါ။ မင္းကုိ ငါကိုယ္ေတာ္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္စာ သက္တမ္း ေပးသနားေတာ္မူမယ္။”
ဒီေတာ့ ေမ်ာက္က “အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေတာင္ ေဖ်ာ္ေျဖေပးေနရမွာလား၊ ဘုရားသခင္။ ဒါေတာ့ ၾကာလြန္းတယ္ထင္တယ္။ ဆယ္ႏွစ္စာ အသက္ကုိ ျပန္ၿပီး သိမ္းယူေတာ္မူပါ ဘုရားသခင္” လို႔ ေလွ်ာက္ေတာ့ ဘုရားသခင္က ခြင့္ျပဳေတာ္မူတယ္။
တတိယေန႔မွာ ဘုရားသခင္ဟာ ႏြားသတၱ၀ါကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူတယ္။ ၿပီး ႏြားကို မိန္႔ေတာ္မူတာက “လယ္ထဲဆင္းၿပီး လူသားေတြကို လယ္ထြန္ရင္း အကူအညီေပးပါ။ လိုအပ္တဲ့အခ်ိန္ ႏြားႏို႔ထုတ္ေပးၿပီး သူတို႔ကို ျပဳစုေစ။ ဒီအတြက္ မင္းကုိ အႏွစ္ ေျခာက္ဆယ္စာ သက္တမ္း ငါကိုယ္ေတာ္ ေပးသနားေတာ္မူမယ္။”
ဒီေတာ့ ႏြားက “ဒီေလာက္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ဘ၀မ်ဳိးမွာ အႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေတာင္ ေနရမွာလား အရွင္ ဘုရားသခင္။ တပည့္ေတာ္အား သနားေသာအားျဖင့္ အသက္ ႏွစ္ဆယ္သာ သတ္မွတ္ေပးၿပီး ေလးဆယ္အား ျပန္လည္ သိမ္းယူေတာ္ မူပါ ဘုရား” လို႔ ေလွ်ာက္တင္ေတာ့ ဘုရားသခင္က ခြင့္ျပဳေတာ္မူတယ္။
စတုတၳေန႔မွာ ဘုရားသခင္ဟာ လူသတၱ၀ါကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူတယ္။ ၿပီး လူကို မိန္႔ေတာ္မူတာက “စား၊ အိပ္၊ ကစား၊ အိမ္ယာေထာင္ၿပီး မင္းဘ၀ကို ခံစားစံစားေစ။ ငါကိုယ္ေတာ္ မင္းကုိ အသက္ ႏွစ္ဆယ္စာ သက္တမ္း ေပးသနားေတာ္မူမယ္။”
ဒီေတာ့ လူက “အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္တည္း။ တပည့္ေတာ္အတြက္ နည္းလြန္းလွပါတယ္ ဘုရားသခင္။ ႏြားျပန္ေပးတဲ့ အႏွစ္ေလးဆယ္၊ ေမ်ာက္ျပန္ေပးတဲ့ ဆယ္ႏွစ္ နဲ႔ ေခြးျပန္ေပးတဲ့ ဆယ္ႏွစ္၊ စုစုေပါင္း အႏွစ္ ရွစ္ဆယ္ တပည့္ေတာ္ကုိ ေပးသနားေတာ္မူပါ ဘုရားသခင္။” လို႔ ေလွ်ာက္တင္ေတာ့ “ေကာင္းၿပီ၊ ဒါ မင္းေတာင္းဆိုတာေနာ္” လို႔ ေျပာၿပီး ခြင့္ျပဳေတာ္မူသတဲ့။
ဒီလိုနဲ႔ပဲ လူသားေတြဟာ ပထမ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္မွာ စားမယ္၊ အိပ္မယ္၊ ကစားမယ္နဲ႔ ေပ်ာ္ပါးၿပီး ကုန္ဆံုးရတယ္။ ေနာက္အႏွစ္ ေလးဆယ္မွာေတာ့ မိသားစု ေထာက္ပ့ံႏိုင္ဖုိ႔ ေနပူထဲမွာ ႐ုန္းကန္ေနရတယ္။ ေနာက္ထပ္ ဆယ္ႏွစ္မွာေတာ့ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္လို ကေလးေတြ (ကိုယ့္ရဲ႕ေျမးေတြ) ကို ေပ်ာ္ေအာင္ လုပ္ေပးေနရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဆယ္ႏွစ္မွာေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ အိမ္ေရွ႕မွာ ထုိင္ၿပီး လူတိုင္းကုိ ပြစိပြစိနဲ႔ ေျပာေနေတာ့တာပါပဲ။
ဒါ သင္လိုခ်င္တဲ့ ဘ၀ဆိုတာရဲ႕ အဓိပၸါယ္ပါပဲ။
အထက္က ပံုျပင္ဟာ ဘ၀ကို အဆိုးျမင္၀ါဒီတစ္ဦး အေနနဲ႔ ပံုေဖာ္ထားတယ္လို႔ ထင္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ဘ၀ဆိုတာကို အေကာင္းျမင္တဲ့ ႐ႈေထာင့္ကေန ၾကည့္ၾကည့္ရေအာင္။
ငယ္ငယ္က မိဘေတြက တအားခ်စ္ၾကတယ္။ ဟိုဟာလုပ္ စိတ္ပူ၊ ဒီဟာလုပ္ စိတ္ပူနဲ႔ေလ။ ဟိုဟာ ျဖစ္သြားမွာစိုး၊ ဒီဟာ ျဖစ္သြားမွာစိုးနဲ႔ အခ်စ္ခံဘ၀ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္။ ၾကာေတာ့ ဖမ္းဆုတ္ခံဘ၀ကို ဖိညႇစ္ခံဘ၀ အျဖစ္နဲ႔ ျမင္ေယာင္လာတယ္။ တာ၀န္ေပးခံရတဲ့ ဘ၀မွာ ခုိင္းတာခ်ည္း လုပ္ေနရေတာ့ ေခါင္းညိတ္ရတဲ့ဘ၀ကို ၿငီးေငြ႕လာတယ္။ အမိန္႔နာခံသူ ဘ၀ကေန အမိန္႔ေပးသူ ျဖစ္ခ်င္လာတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ေတြး၊ ကိုယ္တုိင္လုပ္ႏိုင္မယ္ ဆိုတဲ့ လူႀကီးဘ၀ကို ပံုေဖာ္ၾကည့္လာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကေလးဘ၀ကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔ ကေလးအေတြးေတြနဲ႔ ၾကံစည္လာတယ္။ လူလားေျမာက္ျခင္းရဲ႕ လကၡဏာတခ်ဳိ႕ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္လာခဲ့တယ္။
အခ်စ္ခံရတဲ့ ဘ၀ကေန ခ်စ္ခ်င္တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာတယ္။
တာ၀န္အေပးခံရတဲ့ ဘ၀ကေန တာ၀န္ယူခ်င္တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာတယ္။
ပိုင္ဆိုင္ခံရတဲ့ ဘ၀ကေန ပိုင္ဆုိင္ခ်င္တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာတယ္။
အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ အားလံုးကို ေလာဘတႀကီးနဲ႔ သိမ္းက်ံဳးၿပီး ခ်စ္ခ်င္တယ္၊ လုပ္ခ်င္တယ္၊ ပိုင္ခ်င္တယ္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ေယာက်္ားေတြဆိုရင္ အိမ္ေထာင္ဦးစီးအေနနဲ႔ မိန္းမေတြဆိုရင္ အိမ္ရွင္မအေနနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခံယူၿပီး၊ ကိုယ့္မိသားစုအတြက္ တာ၀န္ေတြ ကိုယ္စီ ယူပစ္လိုက္ၾကတယ္။ တာ၀န္ယူထားတဲ့ တေလွ်ာက္ ပိုင္ဆိုင္တဲ့အရာေတြ တိုးပြားေအာင္ ၾကံေဆာင္လာၾကတယ္။ ပစၥည္း၊ ဥစၥာ၊ သားသမီး စသျဖင့္ေပါ႔။ အရင္ငယ္ငယ္က အခ်စ္ခံရတဲ့ ဘ၀ေလးကို လက္မလႊတ္ခ်င္ေသးတဲ့အျပင္ ျပန္ခ်စ္ခ်င္တဲ့ ဘ၀တစ္ခုကိုပါ ပူးတြဲပိုင္ဆိုင္ခ်င္လာတယ္။ သေဘာက အခ်စ္လည္းခံမယ္၊ ျပန္လည္း ခ်စ္မယ္ေပါ႔။ အခ်စ္ခံခ်င္တဲ့ စိတ္နဲ႔ ျပန္ခ်စ္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ တစ္ခါတစ္ခါမွာ ၀ိေရာဓိအေနနဲ႔ ကေတာ့ကဆ ျဖစ္ၿပီး ပဋိပကၡအသြင္ ေဆာင္လာတတ္တယ္။ ေနာက္ၿပီး အခ်စ္မွ်ေ၀မႈ အပိုင္းမွာေကာ ကိုယ္ပိုင္ခံစားခ်က္နဲ႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး မညီမွ်မႈေတြကို ေတြ႕ျမင္လာတယ္။ “ငါက ဒီေလာက္ခ်စ္တယ္၊ သူက ဒီေလာက္ေတာင္ ျပန္မခ်စ္ႏိုင္ဘူး” ဆိုတာလိုေပါ႔။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြက ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။ သဘာ၀ပါ။ သဘာ၀လို႔ မျမင္ဘဲ ျပႆနာလို႔ ျမင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီပဋိပကၡက ေျပလည္ဖို႔ အေတာ္ေလး ခက္သြားလိမ့္မယ္။ သဘာ၀လို႔ ျမင္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ညႇိႏႈိင္းလို႔ ပိုေကာင္းသြားလိမ့္မယ္။
အရာေတြကို တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ပိုင္ဆိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ (သို႔) ပိုင္ဆိုင္တာေတြကို မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔ ဇာတ္ေဆာင္ေနတဲ့ ဒီအေျခအေနမွာ လက္မလြတ္ေအာင္ ဖမ္းဆုတ္ထားတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီ ဖမ္းဆုတ္ခံ အရာဟာ လူသားျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မြန္းက်ပ္မႈေတြနဲ႔ တြန္းကန္တဲ့သဘာ၀ေတြ ေပၚေပါက္လာတတ္တယ္။ ခ်စ္သူနဲ႔ အခ်စ္ခံရသူ ႏွစ္ေယာက္ၾကားက ပဋိပကၡေလးေပါ႔။ သားသမီးနဲ႔ မိဘအၾကားမွာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိပါတယ္။ ဒါကလည္း ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။ သဘာ၀ပါ။ ဒီလုိ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္၊ ေလးဆယ္ေလာက္ ဖမ္းဆုတ္ထားရင္းနဲ႔ လက္ေတြ အံေသလာတယ္။ ေညာင္းလာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဘ၀ တစ္ဆစ္ခ်ဳိးမွာ
ခ်စ္ခ်င္တဲ့ ဘ၀ကေန အခ်စ္ေတြ မွ်ေ၀တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာတယ္။
တာ၀န္ယူခ်င္တဲ့ ဘ၀ကေန တာ၀န္ေတြ ပုခံုးထမ္း မွ်ေ၀တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာတယ္။
ပိုင္ဆိုင္ခ်င္တဲ့ ဘ၀ကေန ပိုင္ဆိုင္မႈေတြ မွ်ေ၀တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာတယ္။
ခ်စ္တဲ့အရာေတြကို တင္းတင္းဆုတ္ကိုင္ရင္း ပင္ပန္းလာတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ ပဋိပကၡေတြကို ေျဖရွင္းရင္း ၿငီးေငြ႕လာတယ္။ မျမဲတဲ့အရာကို “အျမဲ” လုပ္ၿပီး ရွိတာထက္ ပိုရွိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနရတဲ့ ဘ၀ကို စြန္႔လႊတ္ခ်င္လာတယ္။ ပင္ပန္းလာသမွ် ၿငီးေငြ႕လာလိို႔ စြန္႔လႊတ္ခ်င္လာတာ သဘာ၀က်ပါတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈဆိုတာကို ျပန္စမ္းစစ္လာတယ္။ မိသားစုဆိုတာကို အဓိပၸါယ္ရွာလာတယ္။ ဘ၀ဆိုတာ ေကာက္ခ်က္ဆြဲလာတယ္။ ပိုင္ဆုိင္ထားတဲ့ အရာေတြကို ဆုတ္ကိုင္ထားဖုိ႔ထက္ အဲဒီလက္နဲ႔ပဲ အသံုးခ်ဖို႔ စဥ္းစားတတ္လာတယ္။ အသစ္အသစ္ေတြကို ပိုင္ဆိုင္လာဖို႔ထက္ ရွိၿပီးသား ပိုင္ဆိုင္မႈေတြကို တန္ဖိုးထားတတ္လာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဘ၀ဆုိတာကို နားလည္သေယာင္ေယာင္ ရွိလာေတာ့ တျခား ပင္ပန္းေနတဲ့ လူေတြကို က႐ုဏာ သက္လာတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ သားသမီးေတြေပါ႔။ သူတို႔ေလးေတြ စိတ္သက္သာရာ ရေအာင္ စီမံေပးရင္းနဲ႔ ဘ၀ဟာ ေဖ်ာ္ေျဖေရးသမား အသြင္ေဆာင္လာတယ္။ ေလးပင္ေနတဲ့အရာေတြ ေလွ်ာ့က်သြားေတာ့ ဘ၀ကို ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါး ျဖတ္သန္းတတ္လာတယ္။ ေျမးေလးေတြနဲ႔ ေဆာ့လုိက္၊ တရားမွတ္လိုက္ေပါ႔။
ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ေက်ာ္ အထုတ္ထမ္းၿပီး ေျပးခဲ့ရတာ အခုေတာ့ တေထာင့္ နားလုိ႔ရၿပီေပါ႔။ ဒါေပမယ့္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အနားယူတာေတာင္ ထမ္းထားတဲ့ ပုခံုးေပၚက အထုပ္ကို မခ်ရက္ႏိုင္က်ဘူးေလ။ ပုခံုးေပၚက အထုပ္ေၾကာင့္ သူတုိ႔ ပင္ပန္းေနတယ္ဆိုတာကို သတိမထားမိဘဲ အထုပ္ကို ထမ္းလ်က္နဲ႔ နားေနၾကတယ္။ ဒီေတာ့ နားေနလည္း အေမာေတာ့ ေျပခ်င္ေျပမယ္၊ အေညာင္းေတာ့ ဘယ္ေျပမလဲ။ အထုပ္ေလးေတာ့ ခဏေဘးခ်ထားပါ အဘရယ္။
လူတစ္ေယာက္ဟာ အထက္ကို ေရာက္ေလေလ အထီးက်န္ေလေလပဲတဲ့။ ေတာင္ေပၚကို လူဆယ္ေယာက္ အတူတူ တက္ၾကေပမယ့္ ေတာင္ထိပ္ကို ေရာက္တာ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ေလ။ သာမာန္ကာ လွ်ံကာ ေတြးတတ္တဲ့ လူေတြ ေလာကမွာ ေပါမ်ားေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ ဘ၀နဲ႔ အေတြးကို နားလည္မယ့္ အေဖာ္ မရွားပါဘူး။ အသက္ ၂၀ အရြယ္ေတြ ေလာကမွာ ေပါေတာ့ သူတို႔အတြက္ အေဖာ္ဆုိတာလည္း မရွားပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သမၼတတစ္ေယာက္အတြက္ သူငယ္ခ်င္းဆိုတာ ရွားပါတယ္။ ေနာက္လိုက္ေတာ့ ေပါခ်င္ေပါမွာေပါ႔။ အဘိုးအို တစ္ေယာက္အတြက္ ျပည့္ျပည့္၀၀ နားလည္ႏိုင္မယ္႔လူ ဆိုတာ ၾကာေလ ရွားေလပဲေပါ႔။ သက္ႀကီးဘာသာကုိ နားလည္မေပးႏိုင္ေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ အထီးက်န္မႈေတြဟာ ပိုပိုၿပီး ႐ုပ္လံုးေပၚလာတယ္။ အထီးက်န္မႈကို အံတုဖို႔ ႀကိဳးစားရင္း မတူညီတဲ့ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ဆြဲစိေတာ့ မ်ဳိးဆက္ႏွစ္ခုၾကား ပဋိပကၡေတြ ေမြးဖြားလာတယ္။ ဒါလည္း ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။ သဘာ၀ပါ။ ဒီအဘိုးႀကီး ျပႆနာရွာတယ္လို႔ ျမင္လိုက္ရင္ေတာ့ အဲဒီကမွ ျပႆနာ စေတာ့တာပါ။ ဒီေတာ့ ပိုၿပီး အထီးက်န္ဖုိ႔ပဲ ရွိေတာ့မယ္ေလ။
ဒါ ဘ၀ပါပဲ။ အကယ္၍ ဘ၀ဆိုတာ ၀န္ထုတ္၀န္ပိုးႀကီး ထမ္းၿပီး ပတ္ေျပးေနရတာ ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ အနားနားမွာ လက္တြဲသြားႏိုင္မယ့္ အေဖာ္ေတြေတာ့ လိုခ်င္တယ္။ အေဖာ္ေတြ ဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္မကဘူးလားလို႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္မကပါဘူး။ ေမာေမာနဲ႔ ေျပးလႊားေနရတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ အေဆာင္ေလးတစ္ခုေတာ့ လိုခ်င္ပါတယ္။ “ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ” ပါ။ ငယ္ငယ္က ကေလးဘ၀မွာ မိဘနဲ႔ ေမာင္ႏွမေတြဟာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔အတူ အေဖာ္အျဖစ္နဲ႔ ေဘးနား အျမဲ ရွိေပးေနၾကတယ္။ အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ခ်စ္ႏိုင္မယ့္သူ ရွာရင္း သူနဲ႔ အတူ ဆက္ေျပးၾကတာေပါ႔။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ခ်ီၿပီးေျပးတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဒရြတ္တိုက္ဆြဲေခၚတယ္။ တခ်ဳိ႕ေတာ့ နားနားၿပီး ေခၚတယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့ တဖ၀ါးမွမကြာ ေျပးလိုက္ေပးေနတဲ့ အေဖာ္မြန္ေလာက္ေတာ့ ဘယ္ခရီးတြင္ပါ႔မလဲ။ တခ်ဳိ႕ေတာ့လည္း ကံမေကာင္းတေကာင္းနဲ႔ပဲ တစ္ေယာက္မကတဲ့ သူေတြနဲ႔ အတူေျပးရင္း ခလုတ္တိုက္တဲ့ သူေတြ မနည္းပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ဘ၀အသစ္လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ထားတဲ့ မိသားစုတစ္ခု တည္ေထာင္ရင္း အေဖာ္ေသးေသးေလးေတြ ထပ္တုိးလာရျပန္တယ္။ ဒါေတာ့ ေက်ာပိုးၿပီး ေျပးရမွာ ေသခ်ာတယ္။ ထပ္ထပ္ၿပီး တုိးလာသလိုပဲ မေမွ်ာ္လင့္ပါဘဲ ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့သြားႏိုင္တဲ့ အေဖာ္အေဟာင္းေတြလည္း မနည္းပါဘူး။ ဒုတိယအရြယ္ကို လြန္လာတယ္ ဆိုရင္ပဲ အေဖာ္ေတြဟာ တုိးဖို႔ ဆိုတာထက္ ေလွ်ာ့ဖုိ႔ပဲ ရွိေတာ့တယ္။ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ခြဲခြာသြားၾကတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ့ က်ေနာ္လည္း ............... ။
အထက္က ပုံျပင္ေလးကို ၂၀၀၄ ခုနစ္ ကတည္းက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ပို႔ေပးထားလို႔ ဖတ္ဖူးေနတာပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္လရဲ႕ ဟိုးအရင္ေန႔ေတြမွာ ပံုျပင္ထဲက ႏြားတစ္ေယာက္ (တစ္ေကာင္မဟုတ္ပါ) လို ႐ုန္းကန္ရမယ့္ အခ်ိန္ေတြအတြက္ ၿငီးေငြ႕မိတာ အမွန္ပဲ။ အဲ့ပံုျပင္ထဲကလို ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းရမွာပါလားလို႔ ေတြးရင္းလည္း ေမာမိတယ္။ ျမင္ၾကည့္ေတာ့လည္း ေၾကာက္မိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီဘက္ ေျခာက္လ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ပံုျပင္မွာလို မေတြးမိေတာ့ဘဲ ဒုတိယအေတြးကို ေတြးေခၚလာမိတယ္။ ၀န္ထုတ္၀န္ပိုးကို ထမ္းၿပီး ေျပးေနရတဲ့ ဘ၀အတြက္ ေဘးနားက လိုက္ေပးေနတဲ့၊ အေဖာ္ျပဳေပးေနတဲ့ သူေၾကာင့္ ဘ၀ အေမာေတြ ေျပေပ်ာက္ခဲ့ရတယ္။ ဒီအသက္အရြယ္အထိ ေဘးနားမွာ အျမဲ အေဖာ္ျပဳေပးေနတဲ့ မိဘႏွစ္ပါးကို ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး သူမကုိလည္း ဒီေျခာက္လစာအတြက္ ေက်းဇူးတင္မိသြားတယ္။ က်ေနာ့္တို႔ဘ၀အတြက္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေမာေမာ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပန္းပန္း၊ တြဲထားတဲ့လက္ေတြ မလႊတ္စတန္းပါ။ စာဖတ္သူမ်ားလည္း လက္ကေလးေတြ ျမဲျမဲျမံျမံ တြဲထားရင္း ဘ၀အေမာေတြ ေျပႏိုင္ပါေစလို႔ .........................
ဒီေတာ့ ႏြားက “ဒီေလာက္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ဘ၀မ်ဳိးမွာ အႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေတာင္ ေနရမွာလား အရွင္ ဘုရားသခင္။ တပည့္ေတာ္အား သနားေသာအားျဖင့္ အသက္ ႏွစ္ဆယ္သာ သတ္မွတ္ေပးၿပီး ေလးဆယ္အား ျပန္လည္ သိမ္းယူေတာ္ မူပါ ဘုရား” လို႔ ေလွ်ာက္တင္ေတာ့ ဘုရားသခင္က ခြင့္ျပဳေတာ္မူတယ္။
စတုတၳေန႔မွာ ဘုရားသခင္ဟာ လူသတၱ၀ါကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူတယ္။ ၿပီး လူကို မိန္႔ေတာ္မူတာက “စား၊ အိပ္၊ ကစား၊ အိမ္ယာေထာင္ၿပီး မင္းဘ၀ကို ခံစားစံစားေစ။ ငါကိုယ္ေတာ္ မင္းကုိ အသက္ ႏွစ္ဆယ္စာ သက္တမ္း ေပးသနားေတာ္မူမယ္။”
ဒီေတာ့ လူက “အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္တည္း။ တပည့္ေတာ္အတြက္ နည္းလြန္းလွပါတယ္ ဘုရားသခင္။ ႏြားျပန္ေပးတဲ့ အႏွစ္ေလးဆယ္၊ ေမ်ာက္ျပန္ေပးတဲ့ ဆယ္ႏွစ္ နဲ႔ ေခြးျပန္ေပးတဲ့ ဆယ္ႏွစ္၊ စုစုေပါင္း အႏွစ္ ရွစ္ဆယ္ တပည့္ေတာ္ကုိ ေပးသနားေတာ္မူပါ ဘုရားသခင္။” လို႔ ေလွ်ာက္တင္ေတာ့ “ေကာင္းၿပီ၊ ဒါ မင္းေတာင္းဆိုတာေနာ္” လို႔ ေျပာၿပီး ခြင့္ျပဳေတာ္မူသတဲ့။
ဒီလိုနဲ႔ပဲ လူသားေတြဟာ ပထမ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္မွာ စားမယ္၊ အိပ္မယ္၊ ကစားမယ္နဲ႔ ေပ်ာ္ပါးၿပီး ကုန္ဆံုးရတယ္။ ေနာက္အႏွစ္ ေလးဆယ္မွာေတာ့ မိသားစု ေထာက္ပ့ံႏိုင္ဖုိ႔ ေနပူထဲမွာ ႐ုန္းကန္ေနရတယ္။ ေနာက္ထပ္ ဆယ္ႏွစ္မွာေတာ့ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္လို ကေလးေတြ (ကိုယ့္ရဲ႕ေျမးေတြ) ကို ေပ်ာ္ေအာင္ လုပ္ေပးေနရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဆယ္ႏွစ္မွာေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ အိမ္ေရွ႕မွာ ထုိင္ၿပီး လူတိုင္းကုိ ပြစိပြစိနဲ႔ ေျပာေနေတာ့တာပါပဲ။
ဒါ သင္လိုခ်င္တဲ့ ဘ၀ဆိုတာရဲ႕ အဓိပၸါယ္ပါပဲ။
အထက္က ပံုျပင္ဟာ ဘ၀ကို အဆိုးျမင္၀ါဒီတစ္ဦး အေနနဲ႔ ပံုေဖာ္ထားတယ္လို႔ ထင္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ဘ၀ဆိုတာကို အေကာင္းျမင္တဲ့ ႐ႈေထာင့္ကေန ၾကည့္ၾကည့္ရေအာင္။
ငယ္ငယ္က မိဘေတြက တအားခ်စ္ၾကတယ္။ ဟိုဟာလုပ္ စိတ္ပူ၊ ဒီဟာလုပ္ စိတ္ပူနဲ႔ေလ။ ဟိုဟာ ျဖစ္သြားမွာစိုး၊ ဒီဟာ ျဖစ္သြားမွာစိုးနဲ႔ အခ်စ္ခံဘ၀ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္။ ၾကာေတာ့ ဖမ္းဆုတ္ခံဘ၀ကို ဖိညႇစ္ခံဘ၀ အျဖစ္နဲ႔ ျမင္ေယာင္လာတယ္။ တာ၀န္ေပးခံရတဲ့ ဘ၀မွာ ခုိင္းတာခ်ည္း လုပ္ေနရေတာ့ ေခါင္းညိတ္ရတဲ့ဘ၀ကို ၿငီးေငြ႕လာတယ္။ အမိန္႔နာခံသူ ဘ၀ကေန အမိန္႔ေပးသူ ျဖစ္ခ်င္လာတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ေတြး၊ ကိုယ္တုိင္လုပ္ႏိုင္မယ္ ဆိုတဲ့ လူႀကီးဘ၀ကို ပံုေဖာ္ၾကည့္လာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကေလးဘ၀ကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔ ကေလးအေတြးေတြနဲ႔ ၾကံစည္လာတယ္။ လူလားေျမာက္ျခင္းရဲ႕ လကၡဏာတခ်ဳိ႕ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္လာခဲ့တယ္။
အခ်စ္ခံရတဲ့ ဘ၀ကေန ခ်စ္ခ်င္တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာတယ္။
တာ၀န္အေပးခံရတဲ့ ဘ၀ကေန တာ၀န္ယူခ်င္တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာတယ္။
ပိုင္ဆိုင္ခံရတဲ့ ဘ၀ကေန ပိုင္ဆုိင္ခ်င္တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာတယ္။
အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ အားလံုးကို ေလာဘတႀကီးနဲ႔ သိမ္းက်ံဳးၿပီး ခ်စ္ခ်င္တယ္၊ လုပ္ခ်င္တယ္၊ ပိုင္ခ်င္တယ္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ေယာက်္ားေတြဆိုရင္ အိမ္ေထာင္ဦးစီးအေနနဲ႔ မိန္းမေတြဆိုရင္ အိမ္ရွင္မအေနနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခံယူၿပီး၊ ကိုယ့္မိသားစုအတြက္ တာ၀န္ေတြ ကိုယ္စီ ယူပစ္လိုက္ၾကတယ္။ တာ၀န္ယူထားတဲ့ တေလွ်ာက္ ပိုင္ဆိုင္တဲ့အရာေတြ တိုးပြားေအာင္ ၾကံေဆာင္လာၾကတယ္။ ပစၥည္း၊ ဥစၥာ၊ သားသမီး စသျဖင့္ေပါ႔။ အရင္ငယ္ငယ္က အခ်စ္ခံရတဲ့ ဘ၀ေလးကို လက္မလႊတ္ခ်င္ေသးတဲ့အျပင္ ျပန္ခ်စ္ခ်င္တဲ့ ဘ၀တစ္ခုကိုပါ ပူးတြဲပိုင္ဆိုင္ခ်င္လာတယ္။ သေဘာက အခ်စ္လည္းခံမယ္၊ ျပန္လည္း ခ်စ္မယ္ေပါ႔။ အခ်စ္ခံခ်င္တဲ့ စိတ္နဲ႔ ျပန္ခ်စ္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ တစ္ခါတစ္ခါမွာ ၀ိေရာဓိအေနနဲ႔ ကေတာ့ကဆ ျဖစ္ၿပီး ပဋိပကၡအသြင္ ေဆာင္လာတတ္တယ္။ ေနာက္ၿပီး အခ်စ္မွ်ေ၀မႈ အပိုင္းမွာေကာ ကိုယ္ပိုင္ခံစားခ်က္နဲ႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး မညီမွ်မႈေတြကို ေတြ႕ျမင္လာတယ္။ “ငါက ဒီေလာက္ခ်စ္တယ္၊ သူက ဒီေလာက္ေတာင္ ျပန္မခ်စ္ႏိုင္ဘူး” ဆိုတာလိုေပါ႔။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြက ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။ သဘာ၀ပါ။ သဘာ၀လို႔ မျမင္ဘဲ ျပႆနာလို႔ ျမင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီပဋိပကၡက ေျပလည္ဖို႔ အေတာ္ေလး ခက္သြားလိမ့္မယ္။ သဘာ၀လို႔ ျမင္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ညႇိႏႈိင္းလို႔ ပိုေကာင္းသြားလိမ့္မယ္။
အရာေတြကို တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ပိုင္ဆိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ (သို႔) ပိုင္ဆိုင္တာေတြကို မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔ ဇာတ္ေဆာင္ေနတဲ့ ဒီအေျခအေနမွာ လက္မလြတ္ေအာင္ ဖမ္းဆုတ္ထားတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီ ဖမ္းဆုတ္ခံ အရာဟာ လူသားျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မြန္းက်ပ္မႈေတြနဲ႔ တြန္းကန္တဲ့သဘာ၀ေတြ ေပၚေပါက္လာတတ္တယ္။ ခ်စ္သူနဲ႔ အခ်စ္ခံရသူ ႏွစ္ေယာက္ၾကားက ပဋိပကၡေလးေပါ႔။ သားသမီးနဲ႔ မိဘအၾကားမွာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိပါတယ္။ ဒါကလည္း ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။ သဘာ၀ပါ။ ဒီလုိ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္၊ ေလးဆယ္ေလာက္ ဖမ္းဆုတ္ထားရင္းနဲ႔ လက္ေတြ အံေသလာတယ္။ ေညာင္းလာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဘ၀ တစ္ဆစ္ခ်ဳိးမွာ
ခ်စ္ခ်င္တဲ့ ဘ၀ကေန အခ်စ္ေတြ မွ်ေ၀တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာတယ္။
တာ၀န္ယူခ်င္တဲ့ ဘ၀ကေန တာ၀န္ေတြ ပုခံုးထမ္း မွ်ေ၀တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာတယ္။
ပိုင္ဆိုင္ခ်င္တဲ့ ဘ၀ကေန ပိုင္ဆိုင္မႈေတြ မွ်ေ၀တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာတယ္။
ခ်စ္တဲ့အရာေတြကို တင္းတင္းဆုတ္ကိုင္ရင္း ပင္ပန္းလာတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ ပဋိပကၡေတြကို ေျဖရွင္းရင္း ၿငီးေငြ႕လာတယ္။ မျမဲတဲ့အရာကို “အျမဲ” လုပ္ၿပီး ရွိတာထက္ ပိုရွိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနရတဲ့ ဘ၀ကို စြန္႔လႊတ္ခ်င္လာတယ္။ ပင္ပန္းလာသမွ် ၿငီးေငြ႕လာလိို႔ စြန္႔လႊတ္ခ်င္လာတာ သဘာ၀က်ပါတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈဆိုတာကို ျပန္စမ္းစစ္လာတယ္။ မိသားစုဆိုတာကို အဓိပၸါယ္ရွာလာတယ္။ ဘ၀ဆိုတာ ေကာက္ခ်က္ဆြဲလာတယ္။ ပိုင္ဆုိင္ထားတဲ့ အရာေတြကို ဆုတ္ကိုင္ထားဖုိ႔ထက္ အဲဒီလက္နဲ႔ပဲ အသံုးခ်ဖို႔ စဥ္းစားတတ္လာတယ္။ အသစ္အသစ္ေတြကို ပိုင္ဆိုင္လာဖို႔ထက္ ရွိၿပီးသား ပိုင္ဆိုင္မႈေတြကို တန္ဖိုးထားတတ္လာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဘ၀ဆုိတာကို နားလည္သေယာင္ေယာင္ ရွိလာေတာ့ တျခား ပင္ပန္းေနတဲ့ လူေတြကို က႐ုဏာ သက္လာတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ သားသမီးေတြေပါ႔။ သူတို႔ေလးေတြ စိတ္သက္သာရာ ရေအာင္ စီမံေပးရင္းနဲ႔ ဘ၀ဟာ ေဖ်ာ္ေျဖေရးသမား အသြင္ေဆာင္လာတယ္။ ေလးပင္ေနတဲ့အရာေတြ ေလွ်ာ့က်သြားေတာ့ ဘ၀ကို ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါး ျဖတ္သန္းတတ္လာတယ္။ ေျမးေလးေတြနဲ႔ ေဆာ့လုိက္၊ တရားမွတ္လိုက္ေပါ႔။
ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ေက်ာ္ အထုတ္ထမ္းၿပီး ေျပးခဲ့ရတာ အခုေတာ့ တေထာင့္ နားလုိ႔ရၿပီေပါ႔။ ဒါေပမယ့္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အနားယူတာေတာင္ ထမ္းထားတဲ့ ပုခံုးေပၚက အထုပ္ကို မခ်ရက္ႏိုင္က်ဘူးေလ။ ပုခံုးေပၚက အထုပ္ေၾကာင့္ သူတုိ႔ ပင္ပန္းေနတယ္ဆိုတာကို သတိမထားမိဘဲ အထုပ္ကို ထမ္းလ်က္နဲ႔ နားေနၾကတယ္။ ဒီေတာ့ နားေနလည္း အေမာေတာ့ ေျပခ်င္ေျပမယ္၊ အေညာင္းေတာ့ ဘယ္ေျပမလဲ။ အထုပ္ေလးေတာ့ ခဏေဘးခ်ထားပါ အဘရယ္။
လူတစ္ေယာက္ဟာ အထက္ကို ေရာက္ေလေလ အထီးက်န္ေလေလပဲတဲ့။ ေတာင္ေပၚကို လူဆယ္ေယာက္ အတူတူ တက္ၾကေပမယ့္ ေတာင္ထိပ္ကို ေရာက္တာ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ေလ။ သာမာန္ကာ လွ်ံကာ ေတြးတတ္တဲ့ လူေတြ ေလာကမွာ ေပါမ်ားေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ ဘ၀နဲ႔ အေတြးကို နားလည္မယ့္ အေဖာ္ မရွားပါဘူး။ အသက္ ၂၀ အရြယ္ေတြ ေလာကမွာ ေပါေတာ့ သူတို႔အတြက္ အေဖာ္ဆုိတာလည္း မရွားပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သမၼတတစ္ေယာက္အတြက္ သူငယ္ခ်င္းဆိုတာ ရွားပါတယ္။ ေနာက္လိုက္ေတာ့ ေပါခ်င္ေပါမွာေပါ႔။ အဘိုးအို တစ္ေယာက္အတြက္ ျပည့္ျပည့္၀၀ နားလည္ႏိုင္မယ္႔လူ ဆိုတာ ၾကာေလ ရွားေလပဲေပါ႔။ သက္ႀကီးဘာသာကုိ နားလည္မေပးႏိုင္ေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ အထီးက်န္မႈေတြဟာ ပိုပိုၿပီး ႐ုပ္လံုးေပၚလာတယ္။ အထီးက်န္မႈကို အံတုဖို႔ ႀကိဳးစားရင္း မတူညီတဲ့ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ဆြဲစိေတာ့ မ်ဳိးဆက္ႏွစ္ခုၾကား ပဋိပကၡေတြ ေမြးဖြားလာတယ္။ ဒါလည္း ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။ သဘာ၀ပါ။ ဒီအဘိုးႀကီး ျပႆနာရွာတယ္လို႔ ျမင္လိုက္ရင္ေတာ့ အဲဒီကမွ ျပႆနာ စေတာ့တာပါ။ ဒီေတာ့ ပိုၿပီး အထီးက်န္ဖုိ႔ပဲ ရွိေတာ့မယ္ေလ။
ဒါ ဘ၀ပါပဲ။ အကယ္၍ ဘ၀ဆိုတာ ၀န္ထုတ္၀န္ပိုးႀကီး ထမ္းၿပီး ပတ္ေျပးေနရတာ ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ အနားနားမွာ လက္တြဲသြားႏိုင္မယ့္ အေဖာ္ေတြေတာ့ လိုခ်င္တယ္။ အေဖာ္ေတြ ဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္မကဘူးလားလို႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္မကပါဘူး။ ေမာေမာနဲ႔ ေျပးလႊားေနရတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ အေဆာင္ေလးတစ္ခုေတာ့ လိုခ်င္ပါတယ္။ “ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ” ပါ။ ငယ္ငယ္က ကေလးဘ၀မွာ မိဘနဲ႔ ေမာင္ႏွမေတြဟာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔အတူ အေဖာ္အျဖစ္နဲ႔ ေဘးနား အျမဲ ရွိေပးေနၾကတယ္။ အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ခ်စ္ႏိုင္မယ့္သူ ရွာရင္း သူနဲ႔ အတူ ဆက္ေျပးၾကတာေပါ႔။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ခ်ီၿပီးေျပးတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဒရြတ္တိုက္ဆြဲေခၚတယ္။ တခ်ဳိ႕ေတာ့ နားနားၿပီး ေခၚတယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့ တဖ၀ါးမွမကြာ ေျပးလိုက္ေပးေနတဲ့ အေဖာ္မြန္ေလာက္ေတာ့ ဘယ္ခရီးတြင္ပါ႔မလဲ။ တခ်ဳိ႕ေတာ့လည္း ကံမေကာင္းတေကာင္းနဲ႔ပဲ တစ္ေယာက္မကတဲ့ သူေတြနဲ႔ အတူေျပးရင္း ခလုတ္တိုက္တဲ့ သူေတြ မနည္းပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ဘ၀အသစ္လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ထားတဲ့ မိသားစုတစ္ခု တည္ေထာင္ရင္း အေဖာ္ေသးေသးေလးေတြ ထပ္တုိးလာရျပန္တယ္။ ဒါေတာ့ ေက်ာပိုးၿပီး ေျပးရမွာ ေသခ်ာတယ္။ ထပ္ထပ္ၿပီး တုိးလာသလိုပဲ မေမွ်ာ္လင့္ပါဘဲ ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့သြားႏိုင္တဲ့ အေဖာ္အေဟာင္းေတြလည္း မနည္းပါဘူး။ ဒုတိယအရြယ္ကို လြန္လာတယ္ ဆိုရင္ပဲ အေဖာ္ေတြဟာ တုိးဖို႔ ဆိုတာထက္ ေလွ်ာ့ဖုိ႔ပဲ ရွိေတာ့တယ္။ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ခြဲခြာသြားၾကတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ့ က်ေနာ္လည္း ............... ။
အထက္က ပုံျပင္ေလးကို ၂၀၀၄ ခုနစ္ ကတည္းက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ပို႔ေပးထားလို႔ ဖတ္ဖူးေနတာပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္လရဲ႕ ဟိုးအရင္ေန႔ေတြမွာ ပံုျပင္ထဲက ႏြားတစ္ေယာက္ (တစ္ေကာင္မဟုတ္ပါ) လို ႐ုန္းကန္ရမယ့္ အခ်ိန္ေတြအတြက္ ၿငီးေငြ႕မိတာ အမွန္ပဲ။ အဲ့ပံုျပင္ထဲကလို ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းရမွာပါလားလို႔ ေတြးရင္းလည္း ေမာမိတယ္။ ျမင္ၾကည့္ေတာ့လည္း ေၾကာက္မိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီဘက္ ေျခာက္လ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ပံုျပင္မွာလို မေတြးမိေတာ့ဘဲ ဒုတိယအေတြးကို ေတြးေခၚလာမိတယ္။ ၀န္ထုတ္၀န္ပိုးကို ထမ္းၿပီး ေျပးေနရတဲ့ ဘ၀အတြက္ ေဘးနားက လိုက္ေပးေနတဲ့၊ အေဖာ္ျပဳေပးေနတဲ့ သူေၾကာင့္ ဘ၀ အေမာေတြ ေျပေပ်ာက္ခဲ့ရတယ္။ ဒီအသက္အရြယ္အထိ ေဘးနားမွာ အျမဲ အေဖာ္ျပဳေပးေနတဲ့ မိဘႏွစ္ပါးကို ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး သူမကုိလည္း ဒီေျခာက္လစာအတြက္ ေက်းဇူးတင္မိသြားတယ္။ က်ေနာ့္တို႔ဘ၀အတြက္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေမာေမာ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပန္းပန္း၊ တြဲထားတဲ့လက္ေတြ မလႊတ္စတန္းပါ။ စာဖတ္သူမ်ားလည္း လက္ကေလးေတြ ျမဲျမဲျမံျမံ တြဲထားရင္း ဘ၀အေမာေတြ ေျပႏိုင္ပါေစလို႔ .........................
This post is dedicated to 'HER'.
ဤပို႔စ္အား Sunday, July 13, 2008 ေန႔တြင္ ေရးသားထားၿပီး
ေတြးစရာ
နာမည္ျဖင့္ အၫႊန္း သက္မွတ္ထားပါသည္။
ကြန္းမန္႔မ်ားအား အခ်ိန္ႏွင့္ တေျပးညီ သိလိုလွ်င္ RSS 2.0 ျဖင့္ ေတာင္းဆုိ၍ ရယူႏုိင္သည္။
လာရင္းေနရာ သို႔ ျပန္လည္ သြားေရာက္ႏုိင္ပါသည္။
Sunday, July 13, 2008
|
စာညွှန်း
ေတြးစရာ