လောကမှာ ကတ်သီးကတ်သပ် ဖြစ်နေတာတွေ အများကြီးပါ။ တကယ်တမ်း ကျွန်တော်က ကပ်တာ မဟုတ်ပါဘူး။ စဉ်းစားကြည့်လေ၊ ပီကေက သူ့ဖာသာ မကပ်ပါဘူး။ သူ့ကို တစ်ခုခုက လာကပ်လို့ နေမှာပေါ့။
ျမန္မာ့ၾကက္ေျခနီ ဖခင္ႀကီး
05 January 2008
၂၀၀၈ ခုနစ္၊ ဇႏၷ၀ါရီလ၊ ၅ ရက္ (စေနေန႔)
ေဒါက္တာစံစီပုိးဟာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွ ေဆးပညာပါရဂူ (MD) ဘြဲ႕ရၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသုိ႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာၿပီး ပုသိမ္ၿမိဳ႕မွာ အစိုးရအမႈကုိ ထမ္းေဆာင္ေနတယ္။ ေရွးဦးသူနာျပဳျခင္း အတတ္ပညာရဲ႕ ေက်းဇူးႀကီးမားလွပံုကို သိတဲ့အေလ်ာက္ ေရွးဦးသူနာျပဳ အတတ္သင္တန္းေတြ ဖြင့္ၿပီး ကိုယ္တုိင္ကုိယ္က်ပ္ သင္ၾကားေပးတယ္။ ဒါအျပင္ ေဒါက္တာစံစီပုိးဟာ `ဒါဏ္ရာရွိသူနာတုိ႔ကုိ ပဌမကုနည္း´ လုိ႔နာမည္ရတဲ့ `ဂီလာႏုပဌက´ ကိုလည္း ေရွးဦးသူနာျပဳ အတတ္ပညာက်မ္းတစ္ေစာင္ အေနနဲ႔ ေရးသားျပဳစုခဲ့တယ္။ ၁၉၀၇ ခုနစ္ ေမလမွာ ပုသိမ္ပံုႏွိပ္တုိက္ကေန ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀တယ္။ က်မ္းစာဟာ ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္မ်ားကုိ အေျခခံထားၿပီး ထုိစဥ္က ပလိပ္ေရာဂါ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ အခ်ိန္မို႔ ပလိပ္ေရာဂါအေၾကာင္းပါ ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပေပးထားတယ္။
က်မ္းစာအုပ္မွာ လူ႕ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းမ်ားျဖစ္တဲ့ အ႐ိုးအဆစ္မ်ား၊ အသားျပင္၊ အာ႐ံုေၾကာ၊ ေသြးေၾကာ၊ အဆုတ္၊ ေက်ာက္ကပ္၊ အေရျပား၊ အစာသစ္အိမ္၊ ႏွလံုးသား၊ အသည္မ်ားအေၾကာင္း၊ ေသြးထြက္ျခင္းအေၾကာင္းနဲ႔ ကုသနည္းေတြ၊ အ႐ိုးအဆစ္လြဲျခင္းအေၾကာင္းနဲ႔ ကုသနည္းေတြ၊ အသားေၾကျခင္းအေၾကာင္း၊ အဆိပ္ရွိတဲ့ ပုိးမႊားကုိက္ျခင္း၊ အပူေလာင္ျခင္း၊ မ်က္စိႏွာေခါင္းအတြင္းသို႔ အမႈိက္သ႐ိုက္၀င္ျခင္း၊ အဆိပ္ေသာက္ျခင္းေတြကို ျပဳစုနည္း၊ ၀က္႐ူးထျခင္း၊ အရက္မူးလြန္ျခင္း၊ တက္ျခင္းစတဲ့ သတိေမ့ျခင္းအေၾကာင္း၊ ေရနစ္ျခင္း၊ ဆြဲႀကိဳးခ်ျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳစုနည္း၊ ပတ္တီးစည္းနည္း၊ လူနာသယ္နည္း၊ က်န္းမာျခင္းဆုိင္ရာ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္း၊ ပလိပ္ေရာဂါ စတဲ့ အေၾကာင္းေတြကုိ အခန္းေပါင္း (၁၁) ခန္း ခြဲၿပီး ေစ့ေစ့စံုစံု ေဖာ္ျပထားတယ္။ ဒုတိယအႀကိမ္ ထပ္မံထုတ္ေ၀တဲ့အခါမွာ က်န္းမာေရး ေလ့က်င္းနည္း အခန္းတစ္ခန္း ပိုလာပါတယ္။
က်မ္းစာအုပ္မွာ လူ႕ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းမ်ားျဖစ္တဲ့ အ႐ိုးအဆစ္မ်ား၊ အသားျပင္၊ အာ႐ံုေၾကာ၊ ေသြးေၾကာ၊ အဆုတ္၊ ေက်ာက္ကပ္၊ အေရျပား၊ အစာသစ္အိမ္၊ ႏွလံုးသား၊ အသည္မ်ားအေၾကာင္း၊ ေသြးထြက္ျခင္းအေၾကာင္းနဲ႔ ကုသနည္းေတြ၊ အ႐ိုးအဆစ္လြဲျခင္းအေၾကာင္းနဲ႔ ကုသနည္းေတြ၊ အသားေၾကျခင္းအေၾကာင္း၊ အဆိပ္ရွိတဲ့ ပုိးမႊားကုိက္ျခင္း၊ အပူေလာင္ျခင္း၊ မ်က္စိႏွာေခါင္းအတြင္းသို႔ အမႈိက္သ႐ိုက္၀င္ျခင္း၊ အဆိပ္ေသာက္ျခင္းေတြကို ျပဳစုနည္း၊ ၀က္႐ူးထျခင္း၊ အရက္မူးလြန္ျခင္း၊ တက္ျခင္းစတဲ့ သတိေမ့ျခင္းအေၾကာင္း၊ ေရနစ္ျခင္း၊ ဆြဲႀကိဳးခ်ျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳစုနည္း၊ ပတ္တီးစည္းနည္း၊ လူနာသယ္နည္း၊ က်န္းမာျခင္းဆုိင္ရာ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္း၊ ပလိပ္ေရာဂါ စတဲ့ အေၾကာင္းေတြကုိ အခန္းေပါင္း (၁၁) ခန္း ခြဲၿပီး ေစ့ေစ့စံုစံု ေဖာ္ျပထားတယ္။ ဒုတိယအႀကိမ္ ထပ္မံထုတ္ေ၀တဲ့အခါမွာ က်န္းမာေရး ေလ့က်င္းနည္း အခန္းတစ္ခန္း ပိုလာပါတယ္။
ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းေတြအေၾကာင္း ေဖာ္ျပရာမွာ လူတုိင္း နားလည္လြယ္ေအာင္ ၀ါက်ေတြကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း တိတိက်က်၊ ျမန္မာစကားေျပ ႐ိုး႐ိုးနဲ႔ ဥပမာေလးေတြ ညႇပ္ၿပီး ေရးသားထားတာ အင္မတန္မွ ေကာင္းပါတယ္။ ဥပမာ အေနနဲ႔ တခ်ဳိ႕ကို ေကာက္ႏုတ္ တင္ျပလိုက္ပါတယ္။ ႏွလံုးအေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပရာမွာ
ႏွလံုးသားသည္ လူ၏ လက္သီးခန္႔ေလာက္ႀကီး၏။ သရက္သီးပုပုသဏၭာန္ရွိ၏။ အဆင္းနီ၏။ .... ႏွလံုး၏ျပင္သားကား ေခ်ာေမာ၏။ အတြင္းသားကား အေၾကာတို႔၏ ေပါင္းစံုရာျဖစ္၍ သပြတ္အူကဲ့သို႔ ႐ႈပ္၏။ ႏွလံုးသား၏ အေခါင္းအတြင္း၌ ထူထဲ ခိုင္ခ့ံေသာ အေျမႇး၊ အပုိင္းအျခား၊ အကန္႔ၾကက္ေျခခပ္ရွိ၍ တြင္းငယ္ ၄ ခု ျဖစ္၏။ ထုိတြင္းငယ္ေလးခု၌ ကိုယ္အားလံုးကို သြားလာလ်က္ေနေသာ ေသြးခ်ိန္ ( ၁၂ က်ပ္ ၈ ပဲ ) သားခန္႔ရွိ၏။ လက္၀ဲဘက္ျခမ္းအခန္း တြင္းငယ္ ၂ ခုက တကိုယ္လံုးသို႔ ေသြးစီးသြန္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေစသည္။ လက်္ာဘက္ျခမ္း အခန္း ၂ ခုက၊ အဆုတ္ထဲသို႔ ေသြးစီးသြန္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေစသည္။
လို႔ ေရးသားထားၿပီး အဆုတ္အေၾကာင္းကုိ ေဖာ္ျပရာမွာ
အဆုတ္သည္ ပင္လယ္ေရျမႇဳပ္ ၂ ခု ပံုသဏၭာန္ကဲ့သုိ႔ ေပ်ာ့ေျပာင္းေသာ အရာျဖစ္၍ ႏွစ္ျခမ္းပိုင္းျခားသည္။ အစဥ္အျမဲ အထည္းတြင္ေနရွိ၍ အဆုတ္ထည္းသုိ႔ ေလသစ္၀င္ရန္ အသက္႐ွဴေသာအခါ၊ ေအာကၠဇီဂ်င္ဂတ္စ္ ေခၚေသာ ဓာတ္ေကာင္းအမ်ား ပါ၀င္သြားေသာေၾကာင့္ ႏွလံုးလက်္ားဘက္ျခမ္းမွ စီး၀င္လာေသာ ျပန္ေသြးေခၚ ေသြးဆိုး၊ ေသြးပုတ္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းဆံုမိေသအခါ ကာဘိုနစ္အက္စစ္ ဂတ္စ္ေခၚ ဓာတ္ေငြ႕ဆိုးမ်ားကို ထြက္သက္ ႐ွဴေသာအခါတုိင္း ထုတ္ပစ္လိုက္၍ ေသြးနီေသြးေကာင္း ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ လက္၀ဲဘက္ ႏွလံုးထည္းသို႔ တကုိယ္လံုး ေသြးပ်ံ႕ႏွ႔ံရန္ အဆုတ္က သြင္းေပးျပန္သည္။
လို႔ ေရးသားထားတယ္။
တဖန္ ေရွးဦးသူနာျပဳစုရာမွာ ႀကိဳတင္သိရွိသင့္တဲ့ အေၾကာင္းျခင္းရာေတြကို ေဖာ္ျပရာမွာလည္း ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ထင္းကနဲ ျမင္ေအာင္ ေဖာ္ျပႏိုင္စြမ္းရွိေၾကာင္း ေအာက္ပါ ဥပမာအရ သိႏိုင္တယ္။
ေသြးထြက္ျခင္း သံုးမ်ိဳးရွိသည့္အနက္၊ မည္သည့္အေၾကာမ်ိဳးက ထြက္လာသည္ဟု ပိုင္းျဖတ္၍ သိျခင္းသည္ အလြန္ေက်းဇူးမ်ား၏။
ေက်းလက္ေတာရြာ၌ပင္ ျဖစ္ျငားေသာ္လည္း အလြယ္တကူ တုိင္းသူျပည္သားတို႔ အသံုးမ်ားေသာ ေက်ာက္ခ်ဥ္ကို ႀကိတ္၍ ဒဏ္ရာေပၚမွာ အံုၿပီးလွ်င္ အ၀တ္ႏွင့္စည္းထားရမည္။ ရွားေစး၊ ဘဂၤလားေဆးရြက္၊ ထံုး၊ ဤသံုးမ်ိဳးကုိ အညက္ႀကိတ္၍ ဒဏ္ရာထည္းကုိ သိပ္ၿပီးလွ်င္ အ၀တ္ႏွင့္ စည္းရမည္။ ရွားေစးမရလွ်င္ ေဆးရြက္ႏွင့္ ထံုး ႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္လည္း ... ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ ... ပင့္ကူအိမ္ကုိ ခပ္မ်ားမ်ားယူ၍ လံုးၿပီးလွ်င္ အနာေပၚကုိ ၾကပ္ၾကပ္သိပ္လွ်င္ (ေသြး) ရပ္လိမ့္မည္။
လို႔ ေရးသားထားၿပီး အဆိပ္ရွိေသာ ပိုးမႊားကိုက္ရာမွာ ျပဳစုရာတြင္လည္း
အစြယ္မ်ား၊ အၿမီးဆူးဖ်ားမ်ား၊ အသားထည္းတြင္ ႂကြင္းက်န္လွ်င္ ဇာဂနာႏွင့္ ဆြဲႏုတ္ရမည္။ ... ဇ၀က္သာ၊ ထံုး ၂ ဦးကုိ ေရႏွင့္ေရာ၍ျဖစ္ေစ၊ ၾကက္သြန္နီကို ျဖစ္ေစ၊ အနာထဲသုိ႔၀င္ေအာင္ ပြတ္၍သြင္းရမည္။
လို႔ ေရးသားထားၿပီး မီးေလာင္၊ ေရေႏြးပူ ေလာင္ခံရသူေတြကို ျပဳစုရာမွာလည္း
မီးေလာင္ေသာ ဒဏ္ရာတြင္ ေလမ၀င္ေစျခင္းငွာ၊ ေျမျဖဴမႈံ႕၊ အာတာလြတ္ဥ ေပါင္ဒါမႈံ႕၊ ဂ်ံဳမႈံ႕ တုိ႔ကို ရရာျဖဴးရမည္။ သုိ႔မဟုတ္ အ၀တ္စကုိ ေထာပတ္ျဖစ္ေစ၊ ဆီျဖစ္ေစဆြပ္၍ အနာကုိ ကပ္ရမည္။ ႏွမ္းဆီ သုိ႔မဟုတ္ အုန္းဆီႏွင့္ ထံုးၾကက္တက္ေရကို ဆတူေရာစပ္ (၍)၊ ... ၎ဆီကုိ သုတ္လိမ္းၿပီးလွ်င္ ဂြမ္းႏွင့္ ဖံုးအုပ္စည္းထားရမည္။ ငွက္ေပ်ာရြက္ႏုကို ဆီဆြတ္၍ အနာမွာ ကပ္ရမည္။ ၎ျပင္ မီးေလာင္၍ အလြန္ပူေနလွ်င္ ငွက္ေပ်ာပင္ကို ခုတ္၍ ၾကမ္းေသာအခြံမ်ားကို ခြာၿပီးလွ်င္ ခပ္ႏုႏု ငွက္ေပ်ာပတ္ရည္ကုိ အနာေပၚသုိ႔ ညွစ္ခ်ရမည္။
လို႔ ေရးသားေဖာ္ျပထားပါတယ္
ႀကိဳတင္ကာကြယ္ေဆး ထုိးတဲ့ ဓေလ့ကို အဲဒီအခ်ိန္က ျမန္မာေတြ လုပ္ေလ့လုပ္ထ မရွိေသးလို႔ ကာကြယ္ေဆးထုိးဖို႔ ပညာေပးစည္း႐ံုးရာမွာ အလြန္ပဲ လက္၀င္ခက္ခဲလွတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ပလိပ္ေရာဂါ ကာကြယ္ေဆး ထုိးသင့္ေၾကာင္းကုိ လက္ေတြ႕ဥပမာေတြနဲ႔ အမ်ားျပည္သူ လက္ခံယံုၾကည္လာေအာင္ ယထာဘူတက်က် တင္ျပထားတာ ေအာက္ပါအတုိင္း ေတြ႕ရလိမ့္မယ္။
အိႏၵိယတုိင္း၌ တိုင္းသူျပည္သားတုိ႔ကုိ ပလိပ္ေဆးထုိးေစ၍ မထုိးေသးေသာသူမ်ားႏွင့္ ၿပိဳင္ယွဥ္ႏိႈင္းစာလွ်င္ စာရင္း ေကာက္ယူေသာအခါ အမ်ားပင္ ပလိတ္ေရာဂါကုိ ကြယ္ကာႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ပလိတ္ေဆးထုိးျခင္းသည္ အလြန္အႀကိဳးႀကီးေၾကာင္း သိျမင္ရသည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ပုသိမ္ၿမိဳ႕မွာလည္း ၎နည္းတူ ပလိတ္ေဆးထုိးေစ၍ စာရင္း ေကာက္ယူရာ အလြန္ ကာကြယ္ႏိုင္ေၾကာင္းကို ေတြ႕ျမင္ရေလသည္။ ... ကၽြႏု္ပ္ကိုယ္တုိင္ ယံုၾကည္စိတ္ခ်လ်က္ ပလိတ္ေဆး ထိုးခံၿပီးလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္၏ဇနီး၊ သားသမီး၊ ေဆြမ်ိဳးညာတကာတို႔ကုိ ပလိတ္ေဆးထုိးေစၿပီးမွ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔အား ထုိးေပးသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပလိတ္ေဆးထိုးသည့္အတြက္ ေဘးဥပဒ္ အနည္းငယ္မွ် မရွိေၾကာင္း ၀ံခံႏိုင္ပါသည္။
ေဒါက္တာစံစီပိုးရဲ႕ `ဂီလႏုပဌက´ ေရွးဦးသူနာျပဳက်မ္းဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္က ျပဳစုခဲ့တဲ့ က်မ္းေဟာင္းတစ္ဆူ ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီေန႔အထိ ေခတ္မီၿပီး အသံုးတည့္ေသးတာကို ေတြ႕ရတယ္။ ေရွးဦးသူနာျပဳက်မ္းလို႔ ဆုိရေပမယ့္ ခႏၶာေဗဒဆိုင္ရာ ေဆးသိပၸံ အခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း ေျပျပစ္ေခ်ာေမာတဲ့ ျမန္မာစကားေျပ သက္သက္နဲ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း တိတိက်က် ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒါအျပင္ ဒီဂီလာႏုပဌကက်မ္းဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ၾကက္ေျခနီလုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရးသားေဖာ္ျပတဲ့ စာေပေတြအထဲမွာ အေစာဆံုးေတြ႕ရတဲ့ အေထာက္အထားတစ္ခု ျဖစ္လို႔ ျမန္မာ့ ၾကက္ေျခနီသမိုင္းအတြက္လည္း လြန္စြာမွ တန္ဖုိးရွိလွပါတယ္။ ေဒါက္တာစံစီပိုးဟာ ျမန္မာ့ၾကက္ေျခနီဆုိင္ရာ ေရွးဦးသူနာျပဳလုပ္ငန္းကုိ မ်ိဳးေစ့ခ်ခဲ့သူ ၾကက္ေျခနီ ဖခင္ႀကီးတစ္ဦး အျဖစ္နဲ႔ ဂုဏ္ျပဳထုိက္လွ ပါေပေတာ့တယ္။
ဤပို႔စ္အား ေရွးေခတ္ ျမန္မာသိပၸံက်မ္းမ်ား - ေဒါက္တာမ်ိဳးသန္႔တင္ စာအုပ္မွ ကုိးကား၍ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပအပ္ပါသည္။
ႏွလံုးသားသည္ လူ၏ လက္သီးခန္႔ေလာက္ႀကီး၏။ သရက္သီးပုပုသဏၭာန္ရွိ၏။ အဆင္းနီ၏။ .... ႏွလံုး၏ျပင္သားကား ေခ်ာေမာ၏။ အတြင္းသားကား အေၾကာတို႔၏ ေပါင္းစံုရာျဖစ္၍ သပြတ္အူကဲ့သို႔ ႐ႈပ္၏။ ႏွလံုးသား၏ အေခါင္းအတြင္း၌ ထူထဲ ခိုင္ခ့ံေသာ အေျမႇး၊ အပုိင္းအျခား၊ အကန္႔ၾကက္ေျခခပ္ရွိ၍ တြင္းငယ္ ၄ ခု ျဖစ္၏။ ထုိတြင္းငယ္ေလးခု၌ ကိုယ္အားလံုးကို သြားလာလ်က္ေနေသာ ေသြးခ်ိန္ ( ၁၂ က်ပ္ ၈ ပဲ ) သားခန္႔ရွိ၏။ လက္၀ဲဘက္ျခမ္းအခန္း တြင္းငယ္ ၂ ခုက တကိုယ္လံုးသို႔ ေသြးစီးသြန္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေစသည္။ လက်္ာဘက္ျခမ္း အခန္း ၂ ခုက၊ အဆုတ္ထဲသို႔ ေသြးစီးသြန္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေစသည္။
လို႔ ေရးသားထားၿပီး အဆုတ္အေၾကာင္းကုိ ေဖာ္ျပရာမွာ
အဆုတ္သည္ ပင္လယ္ေရျမႇဳပ္ ၂ ခု ပံုသဏၭာန္ကဲ့သုိ႔ ေပ်ာ့ေျပာင္းေသာ အရာျဖစ္၍ ႏွစ္ျခမ္းပိုင္းျခားသည္။ အစဥ္အျမဲ အထည္းတြင္ေနရွိ၍ အဆုတ္ထည္းသုိ႔ ေလသစ္၀င္ရန္ အသက္႐ွဴေသာအခါ၊ ေအာကၠဇီဂ်င္ဂတ္စ္ ေခၚေသာ ဓာတ္ေကာင္းအမ်ား ပါ၀င္သြားေသာေၾကာင့္ ႏွလံုးလက်္ားဘက္ျခမ္းမွ စီး၀င္လာေသာ ျပန္ေသြးေခၚ ေသြးဆိုး၊ ေသြးပုတ္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းဆံုမိေသအခါ ကာဘိုနစ္အက္စစ္ ဂတ္စ္ေခၚ ဓာတ္ေငြ႕ဆိုးမ်ားကို ထြက္သက္ ႐ွဴေသာအခါတုိင္း ထုတ္ပစ္လိုက္၍ ေသြးနီေသြးေကာင္း ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ လက္၀ဲဘက္ ႏွလံုးထည္းသို႔ တကုိယ္လံုး ေသြးပ်ံ႕ႏွ႔ံရန္ အဆုတ္က သြင္းေပးျပန္သည္။
လို႔ ေရးသားထားတယ္။
တဖန္ ေရွးဦးသူနာျပဳစုရာမွာ ႀကိဳတင္သိရွိသင့္တဲ့ အေၾကာင္းျခင္းရာေတြကို ေဖာ္ျပရာမွာလည္း ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ထင္းကနဲ ျမင္ေအာင္ ေဖာ္ျပႏိုင္စြမ္းရွိေၾကာင္း ေအာက္ပါ ဥပမာအရ သိႏိုင္တယ္။
ေသြးထြက္ျခင္း သံုးမ်ိဳးရွိသည့္အနက္၊ မည္သည့္အေၾကာမ်ိဳးက ထြက္လာသည္ဟု ပိုင္းျဖတ္၍ သိျခင္းသည္ အလြန္ေက်းဇူးမ်ား၏။
- ေသြးနီေၾကာကထြက္ေသာ ေသြးသည္ တသမတ္တည္းမထြက္။ တေငါက္ေငါက္ ပန္း၍ထြက္၏။ အေရာင္အဆင္းလည္း ျခင္းျခင္းနီ၏။ ႏွလံုးခံုခ်က္ႏွင့္ တၿပိဳင္တည္း ပန္းထြက္၏။
- ႏွလံုးသို႔ ျပန္၍၀င္ေသာ၊ ေသြးပုတ္ေၾကာကထြက္သည့္ ေသြးမွာ တရွိန္တည္းထြက္၍ အဆင္းေရာင္နီညိဳ႕ညိဳ႕၊ ညစ္ပုတ္ပုတ္ျဖစ္၏။
- ကပီကရီ (Capillary) ေခၚ ေသြးေၾကာတုိ႔ကထြက္ေသာ ေသြးမွာ အနည္းငယ္ တစိမ့္စိမ့္ထြက္၍ ေန၏။
ေက်းလက္ေတာရြာ၌ပင္ ျဖစ္ျငားေသာ္လည္း အလြယ္တကူ တုိင္းသူျပည္သားတို႔ အသံုးမ်ားေသာ ေက်ာက္ခ်ဥ္ကို ႀကိတ္၍ ဒဏ္ရာေပၚမွာ အံုၿပီးလွ်င္ အ၀တ္ႏွင့္စည္းထားရမည္။ ရွားေစး၊ ဘဂၤလားေဆးရြက္၊ ထံုး၊ ဤသံုးမ်ိဳးကုိ အညက္ႀကိတ္၍ ဒဏ္ရာထည္းကုိ သိပ္ၿပီးလွ်င္ အ၀တ္ႏွင့္ စည္းရမည္။ ရွားေစးမရလွ်င္ ေဆးရြက္ႏွင့္ ထံုး ႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္လည္း ... ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ ... ပင့္ကူအိမ္ကုိ ခပ္မ်ားမ်ားယူ၍ လံုးၿပီးလွ်င္ အနာေပၚကုိ ၾကပ္ၾကပ္သိပ္လွ်င္ (ေသြး) ရပ္လိမ့္မည္။
လို႔ ေရးသားထားၿပီး အဆိပ္ရွိေသာ ပိုးမႊားကိုက္ရာမွာ ျပဳစုရာတြင္လည္း
အစြယ္မ်ား၊ အၿမီးဆူးဖ်ားမ်ား၊ အသားထည္းတြင္ ႂကြင္းက်န္လွ်င္ ဇာဂနာႏွင့္ ဆြဲႏုတ္ရမည္။ ... ဇ၀က္သာ၊ ထံုး ၂ ဦးကုိ ေရႏွင့္ေရာ၍ျဖစ္ေစ၊ ၾကက္သြန္နီကို ျဖစ္ေစ၊ အနာထဲသုိ႔၀င္ေအာင္ ပြတ္၍သြင္းရမည္။
လို႔ ေရးသားထားၿပီး မီးေလာင္၊ ေရေႏြးပူ ေလာင္ခံရသူေတြကို ျပဳစုရာမွာလည္း
မီးေလာင္ေသာ ဒဏ္ရာတြင္ ေလမ၀င္ေစျခင္းငွာ၊ ေျမျဖဴမႈံ႕၊ အာတာလြတ္ဥ ေပါင္ဒါမႈံ႕၊ ဂ်ံဳမႈံ႕ တုိ႔ကို ရရာျဖဴးရမည္။ သုိ႔မဟုတ္ အ၀တ္စကုိ ေထာပတ္ျဖစ္ေစ၊ ဆီျဖစ္ေစဆြပ္၍ အနာကုိ ကပ္ရမည္။ ႏွမ္းဆီ သုိ႔မဟုတ္ အုန္းဆီႏွင့္ ထံုးၾကက္တက္ေရကို ဆတူေရာစပ္ (၍)၊ ... ၎ဆီကုိ သုတ္လိမ္းၿပီးလွ်င္ ဂြမ္းႏွင့္ ဖံုးအုပ္စည္းထားရမည္။ ငွက္ေပ်ာရြက္ႏုကို ဆီဆြတ္၍ အနာမွာ ကပ္ရမည္။ ၎ျပင္ မီးေလာင္၍ အလြန္ပူေနလွ်င္ ငွက္ေပ်ာပင္ကို ခုတ္၍ ၾကမ္းေသာအခြံမ်ားကို ခြာၿပီးလွ်င္ ခပ္ႏုႏု ငွက္ေပ်ာပတ္ရည္ကုိ အနာေပၚသုိ႔ ညွစ္ခ်ရမည္။
လို႔ ေရးသားေဖာ္ျပထားပါတယ္
ႀကိဳတင္ကာကြယ္ေဆး ထုိးတဲ့ ဓေလ့ကို အဲဒီအခ်ိန္က ျမန္မာေတြ လုပ္ေလ့လုပ္ထ မရွိေသးလို႔ ကာကြယ္ေဆးထုိးဖို႔ ပညာေပးစည္း႐ံုးရာမွာ အလြန္ပဲ လက္၀င္ခက္ခဲလွတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ပလိပ္ေရာဂါ ကာကြယ္ေဆး ထုိးသင့္ေၾကာင္းကုိ လက္ေတြ႕ဥပမာေတြနဲ႔ အမ်ားျပည္သူ လက္ခံယံုၾကည္လာေအာင္ ယထာဘူတက်က် တင္ျပထားတာ ေအာက္ပါအတုိင္း ေတြ႕ရလိမ့္မယ္။
အိႏၵိယတုိင္း၌ တိုင္းသူျပည္သားတုိ႔ကုိ ပလိပ္ေဆးထုိးေစ၍ မထုိးေသးေသာသူမ်ားႏွင့္ ၿပိဳင္ယွဥ္ႏိႈင္းစာလွ်င္ စာရင္း ေကာက္ယူေသာအခါ အမ်ားပင္ ပလိတ္ေရာဂါကုိ ကြယ္ကာႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ပလိတ္ေဆးထုိးျခင္းသည္ အလြန္အႀကိဳးႀကီးေၾကာင္း သိျမင္ရသည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ပုသိမ္ၿမိဳ႕မွာလည္း ၎နည္းတူ ပလိတ္ေဆးထုိးေစ၍ စာရင္း ေကာက္ယူရာ အလြန္ ကာကြယ္ႏိုင္ေၾကာင္းကို ေတြ႕ျမင္ရေလသည္။ ... ကၽြႏု္ပ္ကိုယ္တုိင္ ယံုၾကည္စိတ္ခ်လ်က္ ပလိတ္ေဆး ထိုးခံၿပီးလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္၏ဇနီး၊ သားသမီး၊ ေဆြမ်ိဳးညာတကာတို႔ကုိ ပလိတ္ေဆးထုိးေစၿပီးမွ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔အား ထုိးေပးသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပလိတ္ေဆးထိုးသည့္အတြက္ ေဘးဥပဒ္ အနည္းငယ္မွ် မရွိေၾကာင္း ၀ံခံႏိုင္ပါသည္။
ေဒါက္တာစံစီပိုးရဲ႕ `ဂီလႏုပဌက´ ေရွးဦးသူနာျပဳက်မ္းဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္က ျပဳစုခဲ့တဲ့ က်မ္းေဟာင္းတစ္ဆူ ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီေန႔အထိ ေခတ္မီၿပီး အသံုးတည့္ေသးတာကို ေတြ႕ရတယ္။ ေရွးဦးသူနာျပဳက်မ္းလို႔ ဆုိရေပမယ့္ ခႏၶာေဗဒဆိုင္ရာ ေဆးသိပၸံ အခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း ေျပျပစ္ေခ်ာေမာတဲ့ ျမန္မာစကားေျပ သက္သက္နဲ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း တိတိက်က် ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒါအျပင္ ဒီဂီလာႏုပဌကက်မ္းဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ၾကက္ေျခနီလုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရးသားေဖာ္ျပတဲ့ စာေပေတြအထဲမွာ အေစာဆံုးေတြ႕ရတဲ့ အေထာက္အထားတစ္ခု ျဖစ္လို႔ ျမန္မာ့ ၾကက္ေျခနီသမိုင္းအတြက္လည္း လြန္စြာမွ တန္ဖုိးရွိလွပါတယ္။ ေဒါက္တာစံစီပိုးဟာ ျမန္မာ့ၾကက္ေျခနီဆုိင္ရာ ေရွးဦးသူနာျပဳလုပ္ငန္းကုိ မ်ိဳးေစ့ခ်ခဲ့သူ ၾကက္ေျခနီ ဖခင္ႀကီးတစ္ဦး အျဖစ္နဲ႔ ဂုဏ္ျပဳထုိက္လွ ပါေပေတာ့တယ္။
ဤပို႔စ္အား ေရွးေခတ္ ျမန္မာသိပၸံက်မ္းမ်ား - ေဒါက္တာမ်ိဳးသန္႔တင္ စာအုပ္မွ ကုိးကား၍ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပအပ္ပါသည္။
ဤပို႔စ္အား Saturday, January 05, 2008 ေန႔တြင္ ေရးသားထားၿပီး
ကိုးကား
,
အေရွးအေဟာင္းမ်ား
နာမည္ျဖင့္ အၫႊန္း သက္မွတ္ထားပါသည္။
ကြန္းမန္႔မ်ားအား အခ်ိန္ႏွင့္ တေျပးညီ သိလိုလွ်င္ RSS 2.0 ျဖင့္ ေတာင္းဆုိ၍ ရယူႏုိင္သည္။
လာရင္းေနရာ သို႔ ျပန္လည္ သြားေရာက္ႏုိင္ပါသည္။
Saturday, January 05, 2008
|
စာညွှန်း
ကိုးကား,
အေရွးအေဟာင္းမ်ား