လောကမှာ ကတ်သီးကတ်သပ် ဖြစ်နေတာတွေ အများကြီးပါ။ တကယ်တမ်း ကျွန်တော်က ကပ်တာ မဟုတ်ပါဘူး။ စဉ်းစားကြည့်လေ၊ ပီကေက သူ့ဖာသာ မကပ်ပါဘူး။ သူ့ကို တစ်ခုခုက လာကပ်လို့ နေမှာပေါ့။

က်ိဳက္ထီး႐ိုးသြား ေတာလား .....

30 October 2007


၂၆ရက္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၀၀၇။ ည ၁၀း၁၅

လက္မွတ္၀ယ္ထားတဲ့ကားက ည ၉း၃၀ မွာ စထြက္မယ္လို႔ ေျပာထားေပမယ့္ အခုမွထြက္ျဖစ္တယ္။
တစ္လမ္းလံုး သီခ်င္းနားေထာင္ ဗီဒီယိုကားၾကည့္ရင္းနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ကုန္သြားတယ္။

၂၇ရက္ ေအာက္တုိဘာလ ၂၀၀၇။ နံနက္ ၄ နာရီေလာက္
က်ိဳက္ထီး႐ိုးေတာင္တက္လမ္း ေတာင္ေျချဖစ္တဲ့ ကင္ပြန္းစခန္းကို ေရာက္ပါတယ္။ ထမင္းဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ ရပ္ေပးေတာ့ အဲဒီဆိုင္မွာရွိတဲ့ ကြတ္ပစ္မွာ တစ္ေရးအိပ္ခြင့္ရတယ္။

နံနက္ ၆ နာရီ
ကားေမာင္းသံ၊ ခရီးသည္ေခၚသံ ၾကားရေတာ့ လန္႔ႏိုးလာတယ္။ ေတာင္တက္ကားေပၚတက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီ။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ေကြးေကာင္းတုန္း။ ဒါနဲ႔ မ်က္ႏွာသစ္၊ နံနက္စာစားၿပီး ေတာင္ေပၚတက္မယ့္ကားရွိရာ ကား၀င္းကို ေရာက္လာခဲ့တယ္။

နံနက္ ၇ နာရီ
ဒီလို ကားမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေတာင္ေပၚတက္ၾကရတယ္ေလ။ ကားေနာက္ခန္းမွာ လူထိုင္ဖို႔ တန္းေလးေတြ လုပ္ေပးထားတယ္။ ရန္ကုန္မွာလိုပဲ တစ္တန္းကို ၆ ေယာက္ျပည့္ေအာင္ ထိုင္ရတယ္။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ လူျပည့္ေအာင္ ထည့္တယ္။ (တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာရွိတဲ့ စပယ္ယာေတြ ဒီအတိုင္းပဲထင္ပါတယ္) အေနာက္မွာ သံျခင္းေလးလုပ္ေပးထားတယ္။ ပစၥည္းထည့္ဖို႔ပါ။ တစ္ေယာက္ကို ယာဥ္စီးခ ၂၅၀၀က်ပ္ ေပးရပါတယ္။ ရင္ျပင္ေတာ္အေရာက္မို႔ပါ။ အထမ္းသမားေတြ အဲဒီေနာက္ကေန အခမဲ့လိုက္ၾကတယ္။ တစ္တန္းကို လူေျခာက္ေယာက္ျပည့္မျပည့္ စစ္ၿပီးရင္ေတာ့ ေတာင္ေပၚကို စတက္ပါၿပီ။
တက္ခါစမွာ စစ္ေဆးေရးဂိတ္ရွိတယ္။ ပိုက္ဆံပိုေတာင္းလား စစ္တယ္။ သက္မွတ္လူထက္ ပိုတင္လား စစ္တယ္။ ေတာင္ေပၚစတက္ပါၿပီ။ ေကြ႕လိုက္ေကာက္လိုက္နဲ႔ အတက္ခ်ည္းပါပဲ။ အတက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေစာက္ ၃၀ ံအထက္ခ်ည္း ရွိမယ္ထင္တယ္။


နံနက္ ဂ နာရီ ၁၀ မိနစ္
ရေသ့ေတာင္ ယာဥ္ရပ္နားစခန္းကို ေရာက္ပါၿပီ။ အဲဒီမွာ သတင္းပို႔ၿပီး ခဏေစာင့္ရပါတယ္။ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ၾကာမွ တက္ခြင့္ရပါတယ္။ ကားအေတာ္မ်ားမ်ားက ရေသ့ေတာင္စခန္းမွာပဲ ခရီးဆံုးပါတယ္။ ရင္ျပင္အထိဆက္တက္ခ်င္ရင္ ရင္ျပင္ေတာ္တက္တဲ့ကား သက္သက္ရွိပါတယ္။ အဲဒီကား ေျပာင္းစီးရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အဆင္ေျပသြားတယ္။ အမ်ားစုကေတာ့ ရေသ့ေတာင္ကေန လမ္းေလွ်ာက္ၾကတာမ်ားတယ္။ ၁ မုိင္ေက်ာ္ပဲ က်န္ေတာ့တာကိုး။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တဲ့ အေနနဲ႔ေပါ႔။


နံနက္ ၉ နာရီ
ဒီမုဒ္ဦးဟာ ရင္ျပင္ေတာ္ကို ၀င္ဖို႔ ပထမဆံုးျဖတ္ရတဲ့ မုဒ္ဦးပါ။ လူေတြ အေတာ္စည္ကားေနပါတယ္။ ရင္ျပင္ကိုသြားမယ့္လူေတြမွာ ကုိယ့္ရင္ ၀န္စည္စလယ္ ပစၥည္းေတြကို ေစာင့္တဲ့လူကေစာင့္၊ အဖြဲ႕၀င္ေတြ မေရာက္ေသးလို႔ ေစာင့္တဲ့လူက ေစာင့္ေပါ႔။ အဲဒီကေန ၀င္ခါနီးမွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အ၀တ္လဲခန္းဆိုတာ ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္။ မိန္းကေလးေတြကို ေဘာင္းဘီရွည္၊ ေဘာင္းဘီတို၊ စကတ္တို၊ စကတ္ရွည္၊ လယ္ဟိုက္၊ ကိုယ္က်ပ္ေတြ ၀တ္ခြင့္ေပးမထားဘူး။ ၀တ္ခြင့္ေပးမထားဘူး ဆိုတာထက္ အဲဒီေနရာကေန ၀င္ခြင့္မေပးဘူးဆို ပိုမွန္မယ္။ သူတို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္တာက သ႐ုပ္ပ်က္ယဥ္ေက်းမႈတဲ့။


ပစၥည္းေတြခ်ၿပီး မုဒ္ဦးအတိုင္း ေလွ်ာက္လာလို႔ရွိရင္ ပထမဆံုးေတြ႕ရမယ့္ေစတီက လြမ္းေစတီပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေက်ာက္သမၺာန္ေစတီ(ပံု)ေပါ႔။ ေနာက္တစ္ခု စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတာက က်ိဳက္ထီး႐ိုးေစတီသမိုင္းရဲ႕ ဇာတ္ေကာင္ေတြပါ၀င္တဲ့ ေရႊနန္းက်င္နတ္နန္းပါပဲ။


အ၀င္လမ္းအတုိင္းေလွ်ာက္လာလိုက္ရင္ ဓမၼာ႐ံုေတြကို ျဖတ္လာၿပီး ေစတီရင္ျပင္ေတာ္ႀကီးကို ေတြ႕ရပါမယ္။ လူစည္းကားတဲ့ ညေတြမွာဆို အဲဒီေလာက္ က်ယ္ေျပာတဲ့ရင္ျပင္မွာ လူေတြဖ်ာခင္းအိပ္ၾကတာ ေနရာေတာင္မေလာက္ပါဘူး။ ဒီေလာက္က်ယ္တဲ့ ရင္ျပင္ကိုေတာ့ ကေလးေတြ အေတာ္သေဘာက်ၾကတယ္။ ညေနဆို ေျပးလႊားေဆာ့ကစားတဲ့ ကေလးေတြ အျပည့္ပဲ။


ရင္ျပင္ကို ေရာက္ေရာက္ခ်င္းမွာပဲ ပထမဆံုးေစတီကို သြားကန္ေတာ့ပါတယ္။ ဘယ္ဘက္အျခမ္းမွာ ဆီမီး၊ အေမႊးတိုင္ေတြ ထြန္းညႇိပူေဇာ္ၾကၿပီး ညာဘက္မွာေတာ့ အုန္းပြဲငွက္ေပ်ာပြဲေတြ တင္ၾကပါတယ္။ ပန္းေတြ ကပ္လွဴၾကတယ္။ အလယ္ေခါင္မွာ ေစတီဆီကိုကူးဖို႔ သံတံတားေလးရွိပါတယ္။ အဲဒီကေနစၿပီး မိန္းကေလးမ၀င္ရပါဘူး။ ေရႊသကၤန္းကပ္ခ်င္ရင္ေတာ့ အဲဒီတံတားကေနျဖတ္ၿပီး သြားရပါတယ္။


ဦးခ်ၿပီးၿပီဆိုေတာ့ ၀မ္းေရးကို ေျဖရွင္းရေတာ့မယ္ေလ။ ဒါနဲ႔ မုဆိုးေတာင္လမ္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လာခဲ့တယ္။ အဲဒီ လမ္းတေလွ်ာက္လံုးက ဆုိင္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ မုန္႔ဆိုင္၊ စတိုးဆိုင္၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၊ စားေသာက္ဆိုင္၊ ပုဂၢလိကတည္းခိုခန္း နဲ႔ အိပ္သာ၊ ေရခ်ိဳးခန္းေတြ ရွိတယ္။ တစ္ခုခုစားခ်င္ရင္ မုဆိုးေတာင္လမ္းကို လာၾကရတာပါ။ အေတာ္စည္တဲ့ လမ္းမပါပဲ။ အဲဒီမွာပဲ အဆာေျပ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ၀င္တီးလိုက္တယ္။


ေနာက္ထပ္ ထပ္သြားဦးမယ္လို႔ စိတ္ကူးမိတာက ေက်ာက္ထပ္ႀကီးေစတီပါ။ ရင္ျပင္ကေန ၁ မိုင္ခြဲေလာက္ ေ၀းပါတယ္။ တက္လိုက္ဆင္းလိုက္နဲ႔၊ ေျပးလုိက္ ဒရြတ္တုိက္ဆြဲသြားလိုက္နဲ႔၊ နားလုိက္ အိပ္လိုက္နဲ႔ ၁ နာရီေက်ာ္ ေလွ်ာက္ၿပီးသကာလ ေက်ာက္ထပ္ႀကီးေစတီကို ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။ ဒီပံုက ေက်ာက္ထပ္ႀကီးေစတီေပၚတက္တဲ့ အ၀င္လမ္းေလးပါ။ အေတာ္စိမ္းလန္းတဲ့ လမ္းအိုေလးပါ။


ေက်ာက္ထပ္ႀကီးေစတီမွာ ထူးျခားတာေလးတစ္ခုရွိပါတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ေရႊခ်ခ်င္တဲ့ အလွဴ႕ရွင္ေတြအတြက္ ေရႊတက္ခ်ေပးတဲ့ အစီအစဥ္ပါ။ တစ္ေပပတ္လည္း ေရႊဆိုင္းေလး အလွဴခံလို႔ ရၿပီဆိုရင္ ႀကိဳးမင္းသားေလး (သူတို႔အေခၚ) က ေကာင္းကင္ႀကိဳးနဲ႔တက္ၿပီး သူကိုယ္တိုင္ ေရႊသကၤန္းကပ္တာကို ဖူးေမွ်ာ္ရမွာပါ။ အေတာ္ အႏၱရာယ္မ်ားတဲ့ အလုပ္ပါ။ ဒါကို စီးပြားေရးအျမင္အရ ပ႐ိုမိုရွင္းပ႐ိုဂရမ္တစ္ခုလို႔ ျမင္မိပါတယ္။ တစ္ေပပတ္လည္ရမွ တက္ကပ္ေပးပါတယ္။ ပံုမွာ အေပၚဆံုးက ပန္းခ်ီကားပါ။ ေအာက္ဘက္သံုးပံုက တကယ့္အတက္အဆင္းလုပ္တာကို ႐ိုက္ထားတာပါ။ က်ပ္စိေလာက္လုံးပတ္ရွိတဲ့ ႀကိမ္လံုးနဲ႔ အဆက္အသြယ္လုပ္ထားတယ္။ အဲဒီေပၚကေန သြားေနတာပါ။ ဆင္းလာေတာ့လဲ လက္လႊတ္ၿပီး ႀကိဳးေပၚကေန ေလွ်ာကနဲ ဆင္းလာတာပါ။ သူ႕ရဲ႕သတၱိ၊ အစြမ္းနဲ႔ လံု႔လကို ခ်ီးမြမ္းစရာပါ။ အခုလိုရက္မ်ိဳးေတြမွာ တစ္ေန႔အခါ ၃၀ မက အတက္အဆင္း လုပ္ရတယ္လို႔ သူကေျပာပါတယ္။


၁၁ နာရီခြဲ
အေတာ္ေလးဗိုက္ဆာေနပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ က်ီးကန္းပါးစပ္ေရာက္မွ စားမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ထားေတာ့ ဒီအေၾကာ္တဲမွာပဲ ၀င္ဆြဲလိုက္ၾကတယ္။ `ဗူးသီးေၾကာ္ ငါးပြဲဗ်ိဳ႕၊ ျမန္ျမန္ေလး။´
မုဆုိးေတာင္အထိ အေရာက္လာၿပီးမွ က်ီးကန္းပါးစပ္ကို လမ္းျပန္ခြဲတယ္။ ဆက္တိုက္ အဆင္းခ်ည္းပဲ။

၁ နာရီ ၂၀ မိနစ္
နတ္ေရကန္ကိုအရင္ဆံုးေရာက္တယ္။ ပံုျပင္ေတြထဲမွာ နတ္ေရကန္က အဖိုးအိုစိမ္လိုက္ရင္ လူပ်ိဳေလးျဖစ္သြားတယ္ ဆိုပဲ။ ဒီမွာက ေရရွားေတာ့ စိမ္စရာကန္ သိပ္မရွိဘူး။ ဒီနတ္ေရကန္က ေရေသာက္ဖို႔ပဲထားတယ္။ ဒီနတ္ေရကန္ကေရကို နာနာဖိေသာက္ေပးတဲ့။ ဆီးေကာင္းတယ္ဆိုပဲ။ ဆီးေရာဂါရွိတဲ့လူေတြအတြက္ေတာ့ သတင္းေကာင္းပဲ။ အဲဒီကေန တစ္ျပေလာက္ ဆက္သြားလိုက္ရင္ က်ီးကန္းပါးစပ္ေရာက္တယ္။ စားေသာက္ဆိုင္ေတြ႕လို႔ ထမင္းအရင္ ၀င္တြယ္ၾကတယ္။ ယုန္သားဆိုတာ ၿမိဳ႕မွာ ရွာရခက္သား။ ယုန္သားတစ္ပြဲ မွာပစ္လိုက္တယ္။ ေအာက္မေလး ပိုက္ဆံရွင္းမွ ယုန္သားက တက္စာမွန္းသိေတာ့တယ္။ တစ္ပဲြ ေလးေထာင္တဲ့ေလ။ (တက္စာ - ေစ်းႀကီး၍ လူကို တက္ေစႏိုင္ေသာ အစာ)


က်ီးကန္းပါးစပ္လုိျဖစ္ေနတဲ့ ေက်ာက္ေဆာင္ရဲ႕ေအာက္နားမွာ လိုဏ္ဂူေလးရွိတယ္။ က်ိဳက္ထီး႐ိုးေစတီသမိုင္းမွာ ေဇာ္ဂ်ီနဲ႔ နဂါးမတို႔ရဲ႕ ဆံုဆည္းရာေလးေပါ႔။ အဲဒီဂူကေန စစ္ေတာင္းၿမိဳ႕ ေပါင္းေလာင္းျမစ္အေရွ႕ဘက္ကမ္း ေဇယ်ပဗၺတေက်ာက္ေတာင္အထိ ေတာက္ေလွ်ာက္ေပါက္တယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ အခုေတာ့ သြားမရေလာက္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီမွာ ထူးဆန္းတာက ဘုရားသခင္ဆီကို မတ္စိပို႔လို႔ ရတယ္ေလ။ မတ္စိ ေလးေစ့ကို က်ပ္ (၁၀၀) နဲ႔ ေပး၀ယ္ၾကရတယ္။ ၀ယ္တယ္လို႔လဲ ဘယ္ေခၚမလဲေနာ္။ ငွားတယ္ပဲ ေျပာရမလား။ ခဏငွားၿပီး ေက်ာက္ဖ်ာေပၚ ဆုေတာင္းၿပီး ပစ္ၾကတယ္ေလ။ ဆုေတာင္းျပည့္မယ္ဆုိရင္ အေပၚမွာတင္ပါေစေပါ႔။ ဒါေပမယ့္ ပစ္ေနလိုက္ၾကတာ မတင္မခ်င္းပါပဲ ... အဟိ။ မတင္ရင္ျပန္က်၊ ျပန္က်ေတာ့ ျပန္ေကာက္၊ ၿပီးေတာ့ ျပန္ပစ္ေပါ႔။ ဆုေတာင္းေတြ အေတာ္ျပည့္ခ်င္ၾကတာကိုး။ တင္ေတာ့ ဘာထူးလဲဆိုေတာ့ ျပန္မေကာက္ရေတာ့ဘူးေပါ႔။ အဲဒါထူးတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေဂါပကလူေတြက ေက်ာက္ဖ်ာေပၚ မတ္စိ တက္ၾကံဳးၿပီး အဲဒါနဲ႔ ျပန္ေရာင္းၾကတာပါပဲ။ ေအာ္ ... ကိုယ့္ရဲ႕ဆႏၵေတြကို ေငြတစ္ရာနဲ႔ အာသာေျဖေနၾကသကိုး။


က်ီးကန္းပါးစပ္ကေန ျပန္ၾကေတာ့ ေျခေထာက္ကလည္း အေတာ္ နာေနၿပီ။ လမ္းမွာ ေဆးအလကားလိမ္းလို႔ ရတယ္ဆိုလို႔ အမ်ားႀကီး ၀င္လိမ္းပစ္လိုက္တယ္။ အဲဒီေဆးျမစ္နဲ႔ ေဖာ္ထားတဲ့ေဆးေတြက အေတာ္ေကာင္းပါတယ္။ ကိုယ္ေတြ႕ပါ။ က်ေနာ္ က်ိဳက္ထီး႐ိုးေရာက္တိုင္း အလကား၀င္လိမ္းေနက်မို႔ အာမအျပည့္ခံႏိုင္ပါတယ္။

၂ နာရီ ၄၀ မိနစ္
႐ုတ္တရက္ အေမွာင္က၀င္လာတယ္။ ျမဴေတြဆုိင္းလာတယ္။ အေအးဓါတ္ကေလးလည္း အတူပါလာတယ္။ ဒါနဲ႔ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ တီး၀င္ကိုင္ၾကတယ္။ တစ္မနက္လံုး ေက်ာပိုးအိတ္ထမ္းၿပီး ေလွ်ာက္သြားေနတာဆိုေတာ့ ေျခလက္ေလ့က်င့္ခန္းက အျပည့္ပဲ။ အခု လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ဇက္ေလ့က်င့္ခန္း စလုပ္ၾကတယ္။ လမ္းမေပၚမွာ ျဖတ္သြားတဲ့ ေကာင္မေလးေတြကို ညာဘက္ယိမ္းၾကည့္လိုက္ ဘယ္ဘက္ယိမ္းၾကည့္လိုက္နဲ႔ေပါ႔။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ႏွစ္ဆုိင္ေျပာင္းထိုင္တယ္။ ဂ်ကာ မေကာင္းလို႔။

၆ နာရီ ၁၅ မိနစ္
အခုထိ အိပ္စရာေနရာ မရွာရေသးဘူး။ ဒီႏွစ္က ခါတိုင္းထက္လူနည္းေတာ့ ရင္ျပင္မွာ မအိပ္ရေကာင္းပါဘူးလို႔ ေတြးေနမိတယ္။ ဓမၼာ႐ံုသံုးခုေလာက္ ၀င္ေမးေတာ့ အခန္းကုန္ၿပီတဲ့။ ေအာ္ ဘာတတ္ႏိုင္မွာလဲ။ ဒီလိုပဲ ရင္ျပင္ေတာ္မွာ ထုိင္ရင္း ေလာကႀကီးအေၾကာင္း ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေဆြးေႏြးေနၾကတယ္။

၈ နာရီ ခြဲ
ေအာ္ ၈နာရီခြဲၿပီ။ ဘုရားရွိခိုးေတာ့မယ္ေပါ႔။ ဒါနဲ႔ ဘုရားေအာက္ဘက္ပတ္လမ္းကို ဆင္းတဲ့ ေလွကားနားမွာပဲ ထိုင္ၿပီး ဘုရားရွိခိုးလိုက္တယ္။ ေက်ာပိုးအိတ္ေတြ ကိုယ္စီ ေဘးမွာခ်ၿပီးေပါ႔။ ၿပီးေတာ့ သူငယ္ခ်င္းအားလံုး မ်က္လံုးေလးေတြမွိတ္ၿပီး ဘုရားကို အာ႐ံုျပဳၾကတယ္ေပါ႔ဗ်ာ။ မ်က္စိမွိတ္လိုက္ေတာ့ ပထမဆံုးျမင္ရတာ က်ေနာ့ရဲ႕ဆီပံုးႀကီးပဲ။ ေနာက္ တစ္ခုၿပီး တစ္ခုေပါ႔ဗ်ာ။ ဘုရားကိုေရာက္ဖို႔ အေတာ္ေစာင့္လိုက္ရတယ္။ အေတာ္ၾကာေတာ့ စကားေျပာသံၾကားလို႔ လန္႔ၿပီးမ်က္လံုး ဖြင့္ၾကည့္လိုက္တယ္။ ေျပာလိုက္တာက `ေအာ္ သူတို႔က ဒီလိုအိပ္ၾကရတာကိုး´ တဲ့။ ဒါနဲ႔ ေဘးကေကာင္ေတြကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အကုန္လံုး တင္ပလင္ေခြလ်က္၊ ေခါင္းက ငိုက္စိုက္ ေအာက္က ေက်ာက္ျပားထိလို႔။ `ဟဲ့ေကာင္ေတြ ထ ထ´ဆိုၿပီး ရင္ျပင္မွာ ေလကြယ္ရာလိုက္ရွာၾကတယ္။ ေနာက္ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ ငွားခ ၄၀၀ အေပါင္ေငြ ၁၀၀၀ နဲ႔ ဖ်ာေတြ ငွားၾကတယ္။ ပါလာတဲ့ ေစာင္နဲ႔ ကိုယ္ကို လံုေအာင္ပတ္ၿပီး အိပ္မယ္လို႔ ျပင္ေနတုန္းမွာပဲ လူတစ္ေယာက္ေရာက္လာၿပီး `မင္းတို႔ေတြ ဒီမွာ အိပ္မလို႔လား၊ ခဲကုန္မွာေပါ႔။ လာ ငါနဲ႔လိုက္ခဲ့။´ ဆိုၿပီး ဓမၼာ႐ံုထဲ ေခၚသြားတယ္။ ကံေကာင္းေတာ့ လံုျခံဳေႏြးေထြးစြာနဲ႔ပဲ ေန႔တစ္ေန႔ကို သတ္ပစ္လိုက္တယ္။

၂၈ ရက္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၀၀၇
နံနက္ ၅ နာရီ (၅ မိနစ္လို)

အိပ္ယာက ႏႈိးလာေတာ့ သူတို႔ေတြ အိပ္ေနတုန္း။ ဒါနဲ႔ ကိုယ့္ဖာသာ မ်က္ႏွာသြားသစ္တယ္။ ေရတစ္ခြက္ ၅၀ က်ပ္ေပးၿပီး ေရ ၂ ခြက္နဲ႔ မ်က္ႏွာသစ္ သြားတိုက္ အၿပီးရွင္းတယ္။ ေငြ တစ္ရာနဲ႔ အိုေကသြားတယ္။

နံနက္ ၆ နာရီ ေက်ာ္ (နည္းနည္း)
အာ႐ံုဆြမ္းကပ္မယ္ဆိုၿပီး ေစ်းသည္ေတြ ေစ်းသြားေမးေတာ့ ၄၀၀၀၊ ၂၅၀၀၊ နဲ႔ ၁၅၀၀ သံုးမ်ိဳးရွိတယ္တဲ့။ ကုသိုလ္ရဖို႔ေတာ့ ဓျမ အတိုက္မခံႏိုင္ဘူး။ တန္လည္းတန္းဘူး။ ဒါနဲ႔ အာ႐ံုးဆြမ္းမကပ္ေတာ့ဘဲ လ်ပ္စစ္မီးပဲ လွဴပစ္လိုက္တယ္။

နံနက္ ၈ နာရီ ၂၅ မိနစ္
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ကိုယ့္ပိုက္ဆံနဲ႔ကိုယ္ လုစားၿပီး ေတာင္ေျခကို ေျခက်င္ ဆင္းခဲ့ၾကတယ္။


တခ်ိဳ႕က ကိုယ့္ကိုယ္ကို မႏိုင္ေတာ့ ဒီလိုဆင္းၾကသဗ်။ တစ္ေယာက္ကို အတက္ ၁၃၀၀၀ က်ပ္၊ အဆင္း ၁၂၀၀၀ က်ပ္ တဲ့။ တခ်ိဳ႕ေတာ့ ကိုယ့္ ပစၥည္းေလးေတြပဲ အထမ္းနဲ႔ တင္ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီလူေတြကို ေလးစားတယ္ဗ်ာ။ ထမ္းႏိုင္ပါေပ့။


ရေသ့ေတာင္ေရာက္ေတာ့ တက္မလားလို႔ စိတ္ကူးနဲ႔ အထစ္ ၃၀ ေလာက္ တက္သြားလိုက္ေသးတယ္။ ပံုမွာ ၾကည့္ပါလားဗ်ာ။ က်ေနာ္ ဘယ္လုိ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ ဆက္တက္ရမလဲ။ ဒါေပမယ့္ၾကည့္ပါဦး။ ကေလးေလး ေရထမ္းသြားလိုက္တာ ေပါ႔ေပါ႔ေလးပါပဲ။

ကားခေငြ ၁၃၀၀ က်ပ္နဲ႔ ေတာင္ေျခကို ေရာက္ခဲ့ပါၿပီဗ်ာ။ ေတာင္ေျခေရာက္ေတာ့ ထမင္းစားရေတာ့မယ္။ ျခေသၤ့စိမ္းေတြက အေကာင္ေရနည္းေနၿပီ။ ဒါနဲ႔ ထမင္းဆီဆမ္းနဲ႔ ၾကက္ဥေက်ာ္ကေလးပဲ ကစ္ခဲ့ရတယ္။


ဘာေလးညာေလး ၀ယ္မလားေပါ႔။ လက္ထဲမွာ က်န္တာက စုစုေပါင္း ေငြေလး ၂၀၀၀။ ဒါနဲ႔ပဲ ရေသ့စိတ္ေျဖ ဓါတ္ပံုေလးေျပး႐ိုက္လိုက္တယ္။ ကဲကဲ သယ္ရင္းတုိ႔ေရ။ ယိုေကၽြးမယ္ လာၾကလာၾက။ ႀကိဳက္ရာစားၾကေနာ္။ ေဟ့ ကေလးေတြ ႀကိဳက္တဲ့ေသနတ္ျဖစ္ျဖစ္ ဓါးျဖစ္ျဖစ္၊ စက္ဘီးေတြေကာ၊ ကားေတြေကာ ႀကိဳက္တာေရြးယူၾက။


က်ေနာ္ အျပန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ စဥ္းစားရင္း မေက်လည္တာေလး တခ်ိဳ႕ရွိတယ္ဗ်။ သိရင္ ကူၿပီးေျဖေပးၾကပါဦး။

၁။ သမိုင္းစာမွာ `ရေသ့ႀကီးဦးေခါင္းႏွင့္တူေသာ ေက်ာက္တံုးႀကီးေပၚတြင္ ေစတီတည္ထားသည္ကို အစြဲျပဳ၍ ေစတီကို ရေသ့ရြက္ေသာဘုရား "က်ိဳက္ဣသိယို" (က်ိဳက္ထီး႐ိုး) လို႔ မြန္ဘာသာလိုေခၚပါတယ္တဲ့။ အဲဒီမွာ ၫႊန္းထားတဲ့ ရေသ့ဆိုတာက တိႆရေသ့ပါ။ ေစတီေအာက္က ေက်ာက္လံုးေတာ္ကို ၾကည့္ၿပီး အေတာ္စဥ္းစားရၾကပ္သြားတယ္။ ေခါင္းနဲ႔မတူဘူးေလ။ ဒါဆို တိႆရေသ့ရဲ႕ ေခါင္းက အဲဒီလုိေနမွာေပါ႔ ဆိုၿပီး ရေသ့ရဲ႕ ပံုတူ႐ုပ္တုကို လုိက္ရွာၾကည့္တယ္။ ေတြ႕ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာက္လံုးေတာ္နဲ႔ မတူဘူး။ ဒါဆို ဘာလို႔ ရေသ့ဦးေခါင္းလို႔ ၫႊန္းလဲ။ ေနာက္မွ အေတြးထဲ ၀င္လာတာက ဒီေစတီတည္ေတာ့ ရေသ့ ေသအံ့ဆဲဆဲ ျဖစ္ေနၿပီ။ ဒါဆို သူက လွဲေနရမွာေပါ႔။ လွဲေနတဲ့ လူရဲ႕ေခါင္းနဲ႔ဆို အေတာ္တူသြားၿပီလို႔ ေျဖလို႔ရသြားတယ္။

၂။ ရင္ျပင္ေတာ္၀င္ခါနီးမွာ ေရႊနန္းက်င္မိဖုရားရဲ႕ ေက်ာက္႐ုပ္ကို ဓမၼာ႐ံုေဆာက္ၿပီး ကိုးကြယ္ထားၾကတာရွိတယ္။ အဲဒီ ေရႊနန္းက်င္မိဖုရားက ေသၿပီး အဲဒီေနရာမွာပဲ ေက်ာက္႐ုပ္ျဖစ္သြားတယ္လို႔ သမိုင္းရွိတယ္။ ေရႊနန္းက်င္ ေက်ာက္ျဖစ္သြားတဲ့ ကိစၥကို ေစာဒက မတက္ခ်င္ပါ။ က်ေနာ့အတြက္ မရွင္းတာက ေက်ာက္ျဖစ္တုန္းက တစ္ေယာက္တည္း။ ဘာလို႔ ေနာက္ထပ္ ေက်ာက္႐ုပ္သံုး႐ုပ္ အပိုထုေပးထားသလဲ။ တကယ္တမ္း ေရႊနန္းက်င္ ေသေတာ့ သူေဘးနားမွာ သံုးေယာက္မကပါ။ သမိုင္းအရ အဖ ဖိုးေကာ္လႊတ္၊ အမိ နန္းၾကာဟဲ၊ ငပန္းတင္၊ ရေသ့ဘိုးေခြးျဖဴ အျပင္ ေဆြမ်ိဳးေတြ လာၾကတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ျဖစ္သြားတဲ့ ေက်ာက္႐ုပ္က တစ္႐ုပ္၊ ျပထားတာက ေလး႐ုပ္ပါ။

၃။ ပါးစပ္သမိုင္းအရ က်ိဳက္ထီး႐ိုးေစတီေအာက္ေျခေတာ္ ေက်ာက္လံုးႀကီးက သိၾကားမင္း သမုဒၵရာထဲက ဆည္ၿပီး ရေသ့ႀကီးကို ႀကိဳက္ရာ ေရြးခိုင္းထားတာလို႔ သိထားပါတယ္။ က်ေနာ္ က်ိဳက္ထီး႐ိုးေစတီေရာက္ေတာ့ အဲဒီ ပတ္ပတ္လည္မွာ အဲဒီေလာက္မႀကီးေတာင္ အဲဒီလို ေက်ာက္တံုးမ်ိဳး အတံုး ၅၀ မက ရွိပါတယ္။ ဒါဆို ဒါေတြ အားလံုးေကာ သိၾကားမင္းက သမုဒၵရာထဲက ဆည္ထားတာလားလို႔ သံသယျဖစ္မိတယ္။ က်ေနာ္ျမင္တာတင္ အလံုး ၅၀ မကပါဘူး။ ဒီထက္ အမ်ားႀကီး ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အကုန္လံုး ဆည္ထားတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုသြားျဖစ္ႏိုင္မလဲ။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ္ စာအုပ္လိုက္ရွာဖတ္ၾကည့္ေတာ့ က်ိဳက္ထီး႐ိုးေစတီ ရွိတဲ့ေတာင္ကို `ဒိုးခေမာ့ခတြံဂလိုင္း´လို႔ မြန္လို ေခၚပါတယ္။ ေက်ာက္အလံုးမ်ား ေပါမ်ားေသာေတာင္ လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ေရွးျမန္မာေတြက `လံုးတင္ေတာင္´လို႔ ေခၚတယ္လို႔ ဖတ္လိုက္ရမွ က်ေနာ္ ဘ၀င္က်သြားပါတယ္။

၄။ က်ိဳက္ထီး႐ိုးေတာင္ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ရေသ့ အေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႕ပါတယ္။ ဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားေနပါလ်က္၊ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ရွိေနပါလ်က္ ဘာေၾကာင့္ သာသနာျပင္ပကလုိ ရေသ့၀တ္ေနၾကေသးသလဲ ဆိုတာ မစဥ္းစားတတ္ေအာင္ပါပဲ။ ဗုဒၶသာသနာ မရွိခင္က ရဟန္းဆိုတာ မရွိပါဘူး။ ရေသ့ပဲရွိပါတယ္။ အဲဒီရေသ့ေတြဟာ သမထ က်င့္စဥ္ေတြနဲ႔ ပြားမ်ားအားထုတ္တဲ့ ေတာထြက္ပုဂၢိဳလ္ေတြပါ။ ဗုဒၶက်မ္းဂန္ေတြမွာ ရေသ့ေတြ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားကိုနာၿပီး ဗုဒၶဘာသာကိုလက္ခံလိုက္ၾကရင္ျဖင့္ ရေသ့ကေန ရဟန္းေျပာင္းလိုက္ၾကပါတယ္။ ဒီမွာ စဥ္းစားရၾကပ္ေနတာက တိႆရေသ့ဟာ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ေတြ႕ခဲ႔ဖူးပါလ်က္၊ တရားနာခဲ့ဖူးပါလ်က္ ဘာလို႔ ရဟန္းျဖစ္မသြားသလဲဆိုတာပါ။ ဘုရားသမိုင္းထဲမွာ ရဟႏၱာတခ်ိဳ႕ရဲ႕ အေၾကာင္းပါပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တိႆရေသ့လို႔ပဲေရးထားေတာ့ သူက ရေသ့အေနနဲ႔ပဲ ေနခဲ့လို႔ေပါ႔။ ဒါဆို ဗုဒၶဘာသာကို မသက္၀င္လို႔လား။

၅။ ရင္ျပင္မုဒ္ဦးအ၀င္မွာ သ႐ုပ္ပ်က္ယဥ္ေက်းမႈကို ကာကြယ္ဖို႔ဆုိၿပီး ထမီနဲ႔ဘဲ၀င္ခိုင္းတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတာ့ေကာင္းပါတယ္။ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြ သ႐ုပ္မပ်က္ေအာင္ေပါ႔။ ဒါေပမယ့္ ၀င္လုိ႔ရေအာင္ဆုိၿပီး အတြင္းက ဂ်င္းေဘာင္းဘီကို မခၽြတ္ဘဲ အေပၚက ထမီထပ္၀တ္ထားတဲ့ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ သ႐ုပ္က အေတာ္ပဲ ၾကည့္လို႔ေကာင္းသလားလို႔ က်ေနာ္ စဥ္းစားေနမိတယ္။

၆။ ဆိုင္းဘုတ္တစ္ခု ေစတီေတာ္ ေျခရင္းကို၀င္တဲ့ တံတားအ၀မွာ ေထာင္ထားတယ္။ ေဘာင္းဘီတုိ၊ ေျခအိတ္၊ စြတ္က်ယ္ ၀တ္တဲ့သူ မ၀င္ရဆိုတာ နားလည္လို႔ရတယ္။ ဘာလို႔ နားကြင္း၀တ္သူမ်ား၊ ဆံပင္ရွည္ထားသူမ်ား မ၀င္ရလို႔ ေရးထားသလဲ က်ေနာ္မသိ။ ဆိုင္းဘုတ္ကို ဒီေစတီတည္ခဲ့တဲ့ တိႆဓမၼသီဟရာဇာမင္းႀကီး ျမင္ရေတာ့ အဲဒီေရးတဲ့လူ ေခါင္းအျဖတ္ခံရေတာ့မယ္။ သူက ဆံပင္ရွည္၊ နားေတာင္းႀကီးနဲ႔ကိုးဗ်။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ဘာလို႔ သူ႕ကို ေပးမ၀င္ခ်င္ရတာလဲ။